Aanvulling op mijn eerder gestelde vraag inzake telekinese.Mijn vraag is niet of het bestaat; maar hoe het werkt?

Ik heb al heel reacties gekregen van scepcis; maar ook van sommigen, die niets uitsluiten. Ik zal in het kort schetsen; wat mij is overkomen. Ik had mijn paraplu in de garderobe van een openbare gelegenheid gedeponeerd. De bovenste knop van mijn paraplu zat los en iedere keer moest ik hem er weer opschroeven, zo ook de laatste keer. Toen ik de bewuste openbare ruimte verlaten had, merkte ik, dat de knop niet meer op de paraplu zat. Ik was pas ca.100 meter van de plek verwijderd en ben terug gaan lopen, in de hoop hem onderweg op straat tegen te komen. Niet dus; ik ging toen van de stelling uit, dat die knop dan nog in de openbare ruimte moest zijn.
Ook daar niet en toen ben ik nog eens na de garderobe geweest hoewel ik wist, dat het eigenlijk niet kon; omdat ik de parapalu met knop erop de garderobe heb verlaten.
Dit verschijnsel staat niet op zich zelf; ik heb in het verleden ook al dergelijke dingen meegemaakt. Het is zo , dat er een leerstoel is voor deze wetenschap en dat is de parapsychologie. Voorheen was dar professor Ten Haeff;maar volgens mij is hij al overleden. Ik heb dit incident met de paraplu al tientallen malen gereconstrueerd en ik kom iedere keer tot de conclusie, dat het bestaat en last but not least; ik ben niet de enige, die dit verschijnsel heeft meegemaakt; alléén tast de wetenschap in het duister; wel dat de geest een bepaalde energiestroom naar het voorwerp stuurt, waardoor er een verplaatsing ontstaat en dat is het.
Groeten Plato

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je schrijft "en toen ben ik nog eens na de garderobe geweest hoewel ik wist, dat het eigenlijk niet kon; omdat ik de parapalu met knop erop de garderobe heb verlaten" Ik snap niet wat je bedoelt, want waarom zou je niet terug kunnen gaan naar een garderobe als je deze met paraplu+knop hebt verlaten? Ik veronderstel dat je hem in de garderobe hebt gevonden? Zou het misschien kunnen zijn dat iemand net voor de uitgang een paraplu knop heeft gevonden en die bij de paraplubak heeft gelegd, ervanuitgaande dat de persoon die hem kwijt is hier zal gaan zoeken? Ik denk dat je erg snel de link naar telekinese legt. Heb je de knop zien bewegen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, die knop ; die is gewoon gejat. Wellicht en loslopend kind. Hee, wat een leuke paraplu. Hee een losse knop. Hee, ik kan hem er af draaien, Hee, nu is hij los. Hee, hij past precies in mijn binnenzak....ojee, moeten we ineens naar huis....
Zo zijn er nog legio scenario´s denkbaar. Telekinese lijkt me wel de ALLERLAATSTE verklaring.

Het beste antwoord

Volgens mij heb ik al uitgelegd dat het te maken heeft met energie die zonder tussenkomst van materie naar een voorwerp wordt gestuurd.. Hoe het precies werkt is nog niet duidelijk aangezien de wetenschap het niet wil onderzoeken omdat iedereen zegt dat het niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heeft iemand allang gezegd dat de wetenschap dat juist heel GRAAG wil onderzoeken, ZODRA iemand kan laten zien dat het bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marleen, helemaal juist. Dounja, hoe KOM je toch op dat idee dat de wetenschap iets niet zou willen onderzoeken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd! Wanneer nou iemand opstaat die deze gave echt heeft, zal het alle kritische onderzoeken doorstaan en zijn echtheid bewijzen. In al de duizenden jaren dat er beschaving is, is dit echter nog niet gebeurd. Zegt genoeg, toch?

Andere antwoorden (6)

Het bestaat niet dus kan het ook niet werken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probleem is, als het niet bestaat, valt er niet uit te leggen hoe het werkt. En zolang de mensen die de claim maken niet zeggen hoe het zou moeten werken, of niet willen laten testen of het werkt, kunnen we niet controleren of het bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol. Als het niet bestaat, kan het niet werken. Dat is dus het enige antwoord op de vraag. Alle gevallen waarin het eventueel of schijnbaar is waargenomen zijn tot op heden door de mand gevallen als gezichtsbedrog met gebruikmaking van diverse goocheltrucjes.

De eenvoudigste kunje thuis doen met een sterke magneet en eendun tafelblad, en wat sleutels of lepels. Groot succes op kinderfeestjes, tot er eentje doorkrijgt dat je met je armen onder de tafel zit en daar een dikke magneet vasthebt. Maar tot die tijd, verbaasde gelovertjes alom. En dat is nog maar een beginnerstrucje. Door de lucht is natuurlijk veel leuker. Ik ben helaas geen goochelaar, dus ik kan je niet inwijden, sorry.

Daarmee sluit ik nog steeds niks uit. Maar we kunnen pas gaan verklaren als we alle andere verklaringen kunnen uitsluiten. Je voorbeelden zeggen wat dat betreft weinig.

Hier in huis verdwijnen constant dingen in het 'grote zwarte gat' die niemand ,echt niemand in handen heeft gehad. Neenee. En dan op een totaal andere plaats weer opduiken ; afstandsbedieningen in de koelkast, laptops in bed, telefoons op het toilet, schoenen in de badkamer, lege koekjesverpakkingen onder het bed, heel veel linkersokken en handschoenen, sleutels....toch weiger ik te geloven dat mijn kinderen telekinetische gaven hebben. Ik ben er van overtuigd dat er een aannemelijker verklaring voor is. Ik denk dat mijn eigen twee 'klopgeestjes' een beetje kort van memorie zijn. Zo staan ook elke keer als ik de kamer inkom ALLE deuren van het wanmeubel open. Maar nee, NIEMAND heeft het gedaan.....zucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geen kenner, maar ik kan me het volgende voorstellen:

Alles is energie. Een trilling. Wij mensen hebben soms een gave om deze energie te beïnvloeden. Je kan het sturen noemen, maar als je dieper kijkt is het eigenlijk dat je verbindingen maakt.
Je zorgt dat jij jouw energie kan beïnvloeden. Dan denk je aan het object, maar niet als zijnde een object maar als een energieveld. Hiermee zal jouw energie overgaan in het andere energieveld.
Wat er dan gebeurt op energieniveau weet ik ook niet.

Het belangrijkste is volgens mij dat de energieën in elkaar overgaan. Het wordt als het ware 1 energie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met je voorbeeld, maar ik reconstrueer het volgende:
1. Jij verlaat garderobe met knop op paraplu.
2. 100 m verder zit knop niet meer op paraplu.
3. Je loopt terug om knop te zoeken.
4. Knop blijkt in garderobe te zijn.

Waar zou hier sprake moeten zijn van telekinese?

Waarom niet: je doet deur open om naar buiten te gaan. Bij die beweging komt paraplu tegen deurpost aan. Knop raakt los. Jij dénkt met knop naar buiten te zijn gegaan, maar in werkelijkheid ben je de knop in de deuropening verloren. Iemand vindt de knop en legt die terug in de garderobe, bij de andere plu's.

Nu vraag je: hoe werkt telekinese. Die vraag is niet te beantwoorden. Er IS namelijk helemaal geen sprake van telekinese.

Als dat voor jou onacceptabel is, is dat jammer voor jou. De werkelijkheid laat zich niet beïnvloeden door jouw wensen. Ook niet door de mijne trouwens.

Wij hebben de werkelijkheid te accepteren zoals ze is. Ook als we dat niet fijn vinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Toelichting op waarom jouw vraag niet kan worden beantwoord:

Stel dat ik jou vraag:
"Hoe komt het dat de zon elke dag om 12:00 drie keer knippert?"

Met als toelichting:
"Mijn vraag is niet of de zon knippert; maar hoe het werkt."

Wat zou jij op deze vraag antwoorden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je wat aan het boek "The holographic universe" van Michael Talbot.

Dat boek stelt het universum voor als een enorm holografisch gebeuren, en verklaart daarmee ook zaken als het paranormale, out of body ervaringen, bijna dood ervaringen, psychokinese en nog wat dingen.
Het is nog wel een theorie allemaal, maar het klinkt wel heel aannemelijk.