Heet dat kriebbelige gevoel dat je krijgt in je buik in een attractie G-krachten?

zo niet hoe heet het dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Het kriebelige gevoel in je buik krijg je bij negatieve G's. Je voelt ze ook als je met de auto snel over een bruggetje gaat. De reden voor dit gevoel is dat je ingewanden/organen (die normaal gesproken door de zwaartekracht stil liggen) lichtelijk omhoog komen. Misschien bedoel je toch wat anders, maar misschien heb je er wat aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als kind had ik dit altijd op een schommel.
Misschien nu nog wel, alleen ik schommel nooit meer, toch nog eens proberen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) Ik zeg, een dag niet geschommelt is een dag niet geleefd! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha

Andere antwoorden (2)

Eerder liggen die aan epinefrine als gevolg van de angst tijdens de val – of misschien zelfs het enorme plezier daarvan! Bij mensen die heel erg schrikken in een achtbaan, of er juist blij van worden, kan epinefrine ook een rol spelen bij kriebels in de buik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt toch af van de atractie?
Dat is toch niet altijd hetzelfde.

Het kunnen ook middelpuntvliedende krachten zijn.
Als iets heel snel ronddraait.
Enkele attracties maken gebruik van dit
principe. Hierbij kun je denken aan attracties als G-force
(walibi world) en Enterprise (Slagharen).

Als je in een achtbaan van een heuvel naar beneden stort voel je dat je in stoeltje gedrukt wordt. Dit komt door de positieve G-kracht.
Negatieve G-krachten zijn het tegenovergestelde van positieve G-krachten. Negatieve G-krachten
zijn belangrijk voor achtbanen. Als de passagier deze negatieve G-krachten ervaart deze passagier een gewichtsloos gevoel. Dit wordt in achtbaan termen ook wel Air Time genoemd.
Dan heb je ook nog de zijwaartste g-krachten.

Dit alles hoeft geen kriebelig gevoel in je buik te veroorzaken.
Dat zal iedereen anders ervaren.