Welke rozensoort (snijbloem) geurt tegenwoordig nog (steeds)?

In mijn werk vroeger als bloembindster ben ik bijna geen rozen tegengekomen die geurden. Ik heb één keer een lila-achtige roos in mijn handen gehouden die echt duidelijk en heerlijk geurde. Daarna ben ik er nooit meer een tegengekomen die net zo lekker rook. En heb dat erg jammer gevonden.

Nu gaat mijn vraag uiteraard niet over deze lila roos. Ik zou graag willen weten of er uberhaupt nog snijrozen bestaan die zo krachtig geuren. En welke rozensoorten zijn dat dan?

Mijn vraag gaat alleen om snijbloemen, niet over rozen die in de tuin staan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

De ouderwetse rozen die geurden nog echt. Tegenwoordig worden ze gekweekt op houdbaarheid, uiterlijk en de charme van toen is veelal verdwenen, ook de geur heeft daardoor ingeboet.
Rozen zijn meer gekunsteld geworden om een 'perfect'uitziende roos te krijgen.
Gelukkig gaan steeds meer kwekers weer ouderwetse soorten kweken, mét de geur die er altijd aan was.
Ik weet nog wel dat de theeroosjes vooral altijd de hele kamer met hun geur konden vullen, vooral de gele soorten.
Een erg mooie én geurene roos is de ouderwetse soort;
"Zepherine Drouhin" Deze heeft niet helemaal gevulde donkerroze bloemen en de "Belle Isis" ook een heerlijk kruidig geurende roos met roze bloemen.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je kunt even googelen op "geurende snijroos" en dan vind je er nog wel een paar, zoals Marie Curie, abrikoos/roze, Alec's Red (rood uiteraard), Mr.Lincoln (ook rood)