Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verhaal van frankenstein waar gebeurd?

Ik weet dat je geen mensen uit de dood kunt wekken, dus die gedeelte is onzin. Maar heeft iemand dit ooit echt geprobeerd en heette hij ook frankenstein?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Het is vaak genoeg geprobeerd, denk maar aan reanimatie. Frankenstein bestaat alleen maar in het boek van Mary Shelly.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het boek 'Het monster van Frankenstein' van Mary Shelly was enorm baanbrekend, omdat het de eerste keer in de geschiedenis was dat wetenschap gebruikt werd om iets ondenkbaars te maken (daarvoor is het altijd magie).
Het is absoluut niet gebaseerd op waar gebeurde feiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik al zij, nee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, zo'n wetenschapper is er nooit geweest. Mary Shelly had gewoon een verbijsterende fantasie en schreef, zonder dat ze er zelf erg in had, het boek dat volgens vele kenners het allereerste science fiction boek ter wereld genoemd mag worden. Daar word ik als spacecowgirl nou blij van!
Toch worden er dagelijks mensen uit de dood teruggehaald door een AED en er kan iemand bijzitten die bij toeval Frankenstein heet maar dat hij de Vries heet is waarschijlijker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing