waarom wou duitsland oorlog?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook niet opgelet bij geschiedenis? Tijdens de WOII en er is maar 1 WOII geweest en dat was tussen 1945 en 1950

Antwoorden (6)

Duitsland wilde de tweede wereldoorlog niet maar hitler en zijn vriendjes
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zeg ik ook altijd als mensen het over de duitsers hebben, Ook als ze het over duitsers van nu hebben en oorlog. Wat hebben die er nog mee te maken!
Ze wilde geen oorlog, ze wilde gewoon de macht over de hele wereld. De andere landen werkte echter niet mee, dus vandaar kwam er oorlog.

Oke, dat is flauw. Maar Hitler (als we praten over WO2) heeft het Duits volk zo gek gekregen om hem als leider te willen en vervolgens is hij de oorlog begonnen.

Heb jij wel opgelet met geschiedenis? :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vredesonderhandelingen na WO! waren eigenlijk meer opgelegd dan onderhandeld, en voor de Duitsers zo vernederend dat er hierdoor maar weinig nodig was om de duitsers ervan te overtuigen dat dat onrecht recht egzet moest worden, en dat gebeurde met WO2.Misschien beetje kort door de bocht, en maar 1 van de redenen, er zijn er vast wel meer geweest
12 jaar geleden
omdat ze macht wilden zoals bijna altijd de rede is voor oorlog
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hitler was van mening dat het Arische ras leefruimte nodig had, en die leefruimte die ze nodig hadden was groter dan Duitsland. Daarom gingen ze oorlog voeren, vanwege meer Lebensraum.
Ook wilde ze de andere Arische volken (oa Nederland) bevrijden van de minderwaardigen zoals Joden en de Oosterburen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hitler wou met zijn partij 'lebensraum' hebben voor het goede Arische volk --> germaanse volk.
Deze wou hij halen in Oost-Europa.