waarom heeft de ene mens meer IQ en verstand dan een ander mens ?

we bezitten allemaal de zelfde hoeveelheid hersens in massa, hoe komt het dat de ene mens met minder inteligentie geboren word en de ander met veel inteligentie ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Dat is nu juiste het leuke van alles. We zijn allemaal uniek met allemaal verschillende eigenschappen. In alles.

Wat je zegt over dezelfde hoeveelheid hersenen klopt ook niet. Het ene hoofd is groter dan het andere. De ene heeft een groter voorhoofd dan een ander. Die een kan dus misschien wel beter praten dan die ander.

Het is juist die verscheidenheid die nodig is in onze maatschappij. Als er alleen maar intelligente mensen zijn, wie doet dan de minder leuke werkjes.
Wat voor de een leuk is, is voor de ander weer niet leuk. Dat vult elkaar mooi aan.

We kunnen niet zonder de ander. Niemand is onmisbaar. Maar belangrijker: iedereen is nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor uw antwoord op mijn vraag..

Andere antwoorden (3)

Dat is voor een groot deel erfelijk bepaald. Al is de ontwikkeling van een kind (stimulatie, milieu, voeding etc.) ook erg belangrijk voor de mate van intelligentie die een kind verwerft.
We worden ook geboren met ongeveer dezelfde hoeveelheid spieren. Toch kan de ene mens harder lopen, verder springen e.d. dan de andere.
Waarom? Erfelijke aanleg en training (en voeding).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verdeling van het genetisch materiaal is elke keer weer anders, het is niet zo dat ieder met exact hetzelfde "pakketje" op de wereld komt.
Dat is gewoon zoals de evolutie gaat: de geleidelijke verandering die mensen doormaken op grond van wat er elke keer in hun omgeving gebeurd.
Het wordt beïnvloed door leefgewoonten, omgevingsfactoren, de mix en het erven van bepaalde genen, dat alles heeft een effect op elkaar en resulteert elke keer weer in een prachtig nieuw mens.
Dat is de technische benadering.
De andere benadering is de spirituele, ieder komt op aarde met zijn eigen karma, met zijn eigen pakket aan mogelijkheden en tekortkomingen, daar zit dan een dieper doel achter, het leren van de lessen op je levens pad met de mogelijkheden en onmogelijkheden die je hebt!
Met dat op de achtergrond komt eenieder dus ook met een ander "pakketje"op de wereld!
Een van beide kan een mogelijkheid zijn, wie weet....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen hebben in grote lijnen hetzelfde materiaal. De onderlinge verschillen zijn echter groot. De een kan veel met zijn handen, de ander kan goed leren, een volgende is muzikaal en een volgend is goed in sport. Ook de verdeling van waar mensen in uitblinken zijn niet altijd even eerlijk verdeeld.

Een heel groot deel komt door ons erfelijk materiaal:
'Het blijkt dat de IQ-score voor 80 tot 90 procent erfelijk is. Dit is enorm hoog. Het verschil in intelligentie tussen mensen wordt kennelijk in zeer hoge mate bepaald door het verschil in genen. En nauwelijks door directe invloeden van de omgeving.'