Waarom krijg je direct 1 hik-beweging bij de eerste slok cola?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik ook. Maakt niet uit of ik gulzig drink, of heeeeel voorzichtig een minislokje neem. Ik vermoed dat het een prikkeling van de keel is. Ben benieuwd naar de antwoorden.

Antwoorden (3)

Dit is me nog nooit opgemerkt. En ik drink ongezonde hoeveelheden cola.

Enige verklaring die ik zo snel zou kunnen bedenken, is dat het komt omdat de opbouw van CO2 direct begint, en er daarmee een soort van druk op je middenrif komt die zo'n hik-effect simuleert. Maar aangezien ik het gevoel niet ken, kan ik niet zeggen in hoeverre dit klopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien ben jij er al helemaal aan gewend en vecht jou lichaam niet meer tegen de inname van cola :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou een hoop verklaren, inderdaad.
Mischien wat met suiker? Waarom denk ik dat, ik zat eens in een cafeetje waar ik erg de hik kreeg.
De barjongen bracht mij een klontje suiker, hij vertelde mij dat ik dit moest opzuigen. En gelijk had hij.. na enkele seconden was ik van mijn hik verlost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zoek geen oplossing voor de hik, die heb ik al (adem inhouden).
Ik vind het alleen een rare verschijning waar ik een antwoord naar zoek. Maar wel een leuk wetenswaardigheidje.
Het zou kunnen dat je de eerste slok te gulzig neemt. Lees alles over de hik in het Klokhuis dossier (zie bron).