Als je tot 3 telt, bv 1, 2, 3, start! Dan heb je toch eigenlijk maar 2 seconden/tellen gehad? of telt die "start"eigenlijk als 3e tel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het gaat er natuurlijk ook niet om dat je precies 3 tellen hebt, maar dat iedereen op hetzelfde moment vertrekt. Als jij afspreekt dat je tot 5 telt, is dat net zo goed.
Maar in principe heb je gelijk, van 1 tot 3 is 2 tellen, en met start erbij is het 3.

Toegevoegd na 23 minuten:
Ik snap de min niet. De eerste tel is het begin van het tellen. Tot de tweede tel duurt een tel, tot de derde tel duurt weer een tel. Twee tijdsafstanden van een tel dus.
Het is net als de som op de lagere school met de bomen langs een laan: tussen 3 bomen heb je twee tussenruimtes. Het zijn de tussenruimtes die de afstand maken, niet de bomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig dat je over deze vraag zo goed hebt nagedacht dat je er na 23 min. nog eens op terug kwam! goed uitgelegt en je hebt gelijk

Andere antwoorden (3)

1 1 tel 2 2e tel 3e tel dus dan tel je als nog 3 tellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1,2,3 is, mits langzaam uitgesproken, als eenentwintig,tweeentwintig,drieëntwintig, start is 3 seconden en dan start.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van het zeggen:1 tot het zeggen :2 tot het zeggen:3 tot
het zeggen: start = 4 tellen. In plaats van 4 zeg je: Start
Gewoon een afspraak. Vaak geldt ook het uitspreken
van 3 als start van....