Hoe kan een vliegtuig op groote hoogte uiteen vallen?

PARIJS - Brokstukken van het maandag neergestorte vliegtuig van Air France liggen verspreid over een afstand van meer dan 300 kilometer. Dat wijst erop dat het toestel al op grote hoogte in stukken uiteen is gevallen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Hij kan uit de lucht geschoten zijn maar dat acht ik niet echt waarschijnlijk.

Een bom is natuurlijk een mogelijkheid maar niemand heeft tot op nu de aanslag opgeëist. Meestal gebeurd dat vrij snel na de daad.

Bliksem inslag is ook mogelijk maar ze zijn er op gebouwd en hebben bliksem afleiders

Het kan zijn dat door een constructie/ontwerpfout een vonk in de kerosine is gegaan.

Het kan ook gebeuren dat er een plotselinge heftige decompressie plaats vind die het vliegtuig uit elkaar rijdt. Bv doordat een deur of raam het begeeft.

Zeer zware turbulentie zou wellicht ook een explosieve decompressie hebben kunnen veroorzaken.

Zonder zwarte doos is het gissen, we zullen moeten afwachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Alle kans dat het uit de lucht geschoten is... Dan kan zoiets... Toen in Lockerbie was dat ook het geval en alles gaat nu in die richting...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een raket die niet door de radar is waargenomen. Geloof je het zelf?
Er zitten echt geen kneusjes bij de luchtverkeersleiding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kwam die wel van boven... wie weet dat nu? Aliens dus toch bewijs nu?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, wel een mooie geloofsvergelijking. "Heb jij een betere verklaring?" Nee? Nou dan waren het dus Aliens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jah, dat, of lange afstandsraketten uit noordkorea ofzo..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben niet voor één gat te vangen... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan was het een aanslag van Osama Bin Laden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rare aanslag - vanaf de eerste storing tot het moment fatale verstreken vele minuten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en als de lucht naar beneden valt zijn we allemaal dood. Zo lust ik er nog wel een paar
Een blikseminslag kan de brandstoftanks in brand hebben gezet en dan kan een explosie heel waarschijnlijk zijn.

Toegevoegd op 04-06-2009 15:59:38
als de brandstoftanks in brand vliegen en er volgt een explosie is de brand uit. Hoe denk je dat men oliebranden blust? juist met springstof. Of wel door een explosie. Een brand blussen is niet meer dan het wegnemen van zuurstof. Dan kan een brand niet meer branden Ofwel brand is gewoon een reactie met een brandbare stof en zuurstof. Door een explosie word de zuurstof enkele ogenblikken totaal opgebruikt en jawel, brand geblust
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm maar ik hoorde juist dat er nog heel veel brandstof was gevonden in de oceaan die bij brand opgebrand zou zijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de brandstoftanks in brand vliegen en er volgt een explosie is de brand uit. Hoe denk je dat men oliebranden blust? juist met springstof. Of wel door een explosie. Een brand blussen is niet meer dan het wegnemen van zuurstof. Dan kan een brand niet meer branden Ofwel brand is gewoon een reactie met een brandbare stof en zuurstof. Door een explosie word de zuurstof enkele ogenblikken totaal opgebruikt en jawel, brand geblust
Als er door wat voor reden dan ook in een druk cabine heel plotseling onderdruk onstaat kan dat tot gevolg hebben dat er een deel van het vliegtuig uitelkaar valt.

Naar de reden kunnen we alleen gissen.

een Bom?
Een constructiefout?
Een combinatie van blikseminslag en schade?

Ik las wel vandaag dat het vleigtuig waarschijnlijk erg langzaamvloog.

Verder blijft het gissen. Want is het wel uitelkaar geklapt op hoogte?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk ook eens op deze site als je wil weten wat een zwarte doos is.
http://martinq79.blogspot.com/