Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

sommige mensen beweren dat de diameter van de aarde elk jaar 1 centimeter groeit, klopt dit? zo ja dan is die in 2 miljoen jaar 2 kilometer gegroeid!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
845

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Klinkt onwaarschijnlijk, waar zou dan die materie vandaan moeten komen? (uitgaand van de wet van behoudt van massa/atoomgelijkheid)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 kilometer op 12000 km diameter is 0.1 promille in 2 miljoen jaar. Lijkt me gezien de andere veranderingen in die periode prima mogelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door verwering krimpt de aarde op andere plekken weer. Zo blijft het in evenwicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Dat klopt niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In theorie zal dat kunnen, de Aarde is een roterend object, daarmee zal je kunnen stellen dat rond de evenaar de Aarde langzamerhand uitzet, en bij de polen ietsje inkrimpt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je met 1cm/jaar op 2000000jaar aan 2 kilometer?
Bovendien, als je terugrekent met een jaarlijks constant groeivolume (ook al niet correct), dan neemt de straal exponentieel af.

r= ((3V)/4Pi)^1/3 met V=(

Toegevoegd na 4 minuten:
Nou ja, het volume voor een bolschijf van 1cm dik en met de aardstraal als binnendiameter dus.

Toegevoegd na 5 minuten:
Moet natuurlijk 2x aardstraal zijn :-d...
Duidelijk bedtijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat bedoeld wordt dat de aarde ook nu nog constant wordt gebombardeerd door meteorieten. Daardoor komt er idd wel wat massa bij. Hoeveel weet ik niet, maar 1 centimeter lijkt mij erg veel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding