Hoe kan het dat je 3D ziet (scheel kijkt) als je twee plaatjes (in een video) naast elkaar legt??

Op youtube zijn 3D filmpjes te zien waarop, als je scheel kijkt, het beeld "3D" wordt.

Hoe is dit (wetenschappenlijk) te verklaren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit werkt ongeveer hetzelfde als 3d met brilletjes en eigenlijk ook zoals het in het normale leven werkt. Je linker oogt ziet een beeld je rechteroog ziet een beeld dat er iets van verschoven is en je hersenen maken er een beeld van.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bij sommige mensen werkt dit soort trucjes niet (met 3d bril) omdat ze een lui oog hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stereoscopie