Ik wil graag een paar mooie fossielen, bijzondere munten/stenen of opgezette dieren, ideeën ?

Het mag niet te duur zijn en moet in in mijn vitrinekast passen ik ga al dingen zoals een mammoet kies kopen en ammoniet, het wordt een klein museumpje in mijn kamer ook andere leuke dingen en ideeën zijn van harte welkom

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Waar je heel goed niet te dure fossielen en stenen kunt kopen is op een stenen- en mineralenbeurs.
Je zou kunnen kijken of er binnenkort eentje bij je in de buurt is.
Je hebt daar ook heel veel keus, ik zou zeker eens gaan kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede tip!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tnx

Andere antwoorden (5)

In tweedehands winkels vind je zeker bijzondere voorwerpen. Kijk even als er bij jou in de buurt een ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goedkoop ook nog!
Er zijn veel winkels en webwinkels, let wel op dat je niet genept wordt (zie hier voor tips: http://www.fossiel.net/informatie/fossielenkopen.php ).
Veel musea hebben ook winkels, zoals De Oude Aarde (ook online: http://www.deoudeaarde-webshop.com/contents/nl/d102_Fossielen.html )
http://www.jeroenb.nl/webshop/index.php?main_page=index&language=NL

Pas maar op, voor je het weet raak je verslaafd aan het verzamelen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraag of je met je ouders in vakanties naar oude steengroeves kan gaan. Zo is er bij winterswijk een groeve waar je leuike mineralen en fozzielen kan vinden. Hetzelde geldt voor de franse kust
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het bij snel kopen wil houden, raad ik je de grote jaarlijkse mineralen- en fossielenbeurzen aan. Indien je er voor zorgt bij de eerste binnen te zijn, kan je vaak indrukwekkende stukken kopen aan een rationele prijs. Zeker op de meerdaagse beurzen. Als je voor grotere/duurdere stukken gaat, is het soms wel handig om tot 5min voor sluiting te wachten en dan een combinatiedeal voor te stellen. Dit lukt niet bij de pro's, die kan je er uithalen door naar de stand te kijken: veel lichtjes, veel spiegeltjes, kristalglazen kastjes, relatief weinig stukken maar alles topklasse. De meer amateuristische aanbieders houden het bescheiden. Stel voor om een x-aantal stukken met 30% korting te kopen. Voor minder dan 20 moet je niet toehappen. Je zou je vooraf ook moet afvragen wat je eigenlijk in je verzameling wil. Fossielen, mineralen of eyecatchers. De laatste categorie zijn de stukken met "wow-effect". Enkel betaalbaar zolang je ze met één hand kan tillen. Nog goedkoper is ze zelf gaan oprapen. Er zijn genoeg vindplaatsen van mariene afzettingen of mineralen vlakbij of op een paar honderd kilometer. De "wow-factor" ligt doorgaans merkelijk lager, maar zelf iets uitkappen en prepareren geeft een extra voldoening. De bedragen die men op het internet of op rommelmarkten vraagt, zijn doorgaans schandalig t.o.v. de "beurswaarde" van de betrokken stukken. Idem dito voor wat men tegenwoordig op verre vakantiebestemmingen aanbiedt. Er is waarschijnlijk ook wel een mineralogische vereniging in je buurt waar je lid van kan worden. Dan krijg je determinatie, uitleg en (prijs)advies zoveel je wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op Marktplaats zijn heel veel dingen te vinden en de prijzen zijn er het laagst.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bijvoorbeeld deze mammoetkies, vraagprijs € 20,- en deze ammoniet fossiel voor € 2,50,-.