Waarom is plastic nog nat als het uit de vaatwasser komt (en de rest dus niet)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Kunststof kan niet zo goed warmte opnemen en vasthouden als porcelein, glas of metaal.
Na het wasprogramma koelt het plastic meteen af en blijven de druppels water erop zitten. De andere zaken blijven nog een tijd warm, waardoor de het water verdampt.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nice..waar is je bron? ;-)
AWM
14 jaar geleden
Ik heb een normale aansluiting op de waterleiding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Logisch en simpel +1

Andere antwoorden (2)

er zitten vaak randjes aan de onderkant waardoor het water er op blijft staan? maar eigenlijk is alles nog wel wat vochtig als je de klep opendoet, heb je die condens nog niet gezien. bij het aller heetste programma (bij mij 65 gr) is het iets minder dan bij een economische stand of lage temperatuur. aardewerk blijft ook nog lang nat (onderkant van ovenschaal bijv) die kun je dus niet zomaar in de kast terugzetten omdat er dan schimmel op kan komen. het ligt aan het materiaal en de temperatuur waarmee je hem aanzet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.google.com/search?btnG=1&pws=0&q=Waarom+is+plastic+nog+nat+als+het+uit+de+vaatwasser+komt%3F