kan je het overleven om gekookt te worden (lees extra info)

bij een lage druk kookt water
dus als je bij een druk zit wat je bij 23 graden kookt en een zuurstof masker hebt,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Begrijp ik je vraag nou goed? Of het lichaam het levend aankan om gekookt te worden?
Bij welke druk ook, koken breng je er natuurlijk niet levend vanaf. Er gaat van alles stollen en chemische reacties enzo.
Maar buiten dat, ga maar eens in een kookpot zitten en draai het vuur eronder maar eens op. Ik denk niet dat je er lang in blijft zitten..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zal het niet overleven. Het kokende water van 23 graden brengt je geen schade toe. Maar als je water bij 23 graden wil laten koken dan heb je een erg lage druk nodig. (bijna vacuüm) Daar kan je lichaam niet tegen en spat uit elkaar. Zet maar eens de stofzuigerslang op je been. Dat is maar een klein beetje lagere druk en op een klein plekje. Als je in een nog veel lagere druk gaat zitten en met je hele lichaam dan blijft het niet in tact.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je lichaam de negatieve invloed van het vacuum zou kunnen weerstaan dan zou het inderdaad mogelijk zijn. Maar helaas is het dus onuitvoerbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je lichaam bestaat zelf ook voor 60% uit water. dat water breng je ook aan de kook en nee dat ga je niet overleven.