Is deze "wet" of problematiek ook beschreven?

Je hebt problemen bijvoorbeeld met een elektronisch apparaat en je haalt er een kennis bij om er naar te laten kijken. Het apparaat functioneert op dat moment meer dan uitstekend. Is dat probleem beschreven, bijvoorbeeld net zoals Murphy's law? Of valt deze er zelfs onder?

Ik wist even niet waar de vraag bij te zetten, wetgeving is een beetje overdreven, het hoeft niet perse elektronica te zijn, misschien valt het op een bepaalde manier onder wetenschap. Als iemand daar iets zinnigs over kan zeggen is het ook mooi!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het valt niet onder Murphy's law De eerste wet van Murphy stelt dat als er bij een experiment iets fout kán gaan, het ook daadwerkelijk fout gaat. De tweede wet van Murphy stelt dat de fout altijd op het onaangenaamste moment gebeurt. De derde wet van Murphy stelt dat Murphy een grote optimist was. De vierde wet van Murphy stelt dat succes door slechts weinig mensen gezien wordt, terwijl falen altijd volop in de schijnwerpers staat. Als je het mij vraagt is het een los contact, maar wie is het een kandidaat voor nummer 5...

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Murphy

Dat zie ik, als ICT-er, ook heel vaak. Als ik erbij sta, werkt het opeens wel. Zelf denk ik dat dat komt doordat mensen beter nadenken of hun aandacht er beter bijhebben als er iemand meekijkt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100