hebben de verschillende natuurrampen van dit jaar iets met elkaar te maken?

de tornado in de VS, tsunami en aardbeving op japan, aardbeving in nieuw zeeland, aardbeving in Myanmar....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Het enige wat ze allemaal met elkaar te maken hebben, is dat het natuurrampen. Elk ander verband dat men bedenkt, is pure onzin, nergens op gebaseerd anders dan nonsens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tuurlijk niet, aardbevingen en vulkaan uitbarstingen ontstaan door platen, misschien bewegen de platen sneller. dat is dan een verband.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed, laat ik het zo zeggen: er is geen verband dat we nu kennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet omdat jij het verband niet opmerkt dat het er niet zou zijn hé.
Het kan nooit kwaad om daar eerst eens logisch over na te denken ipv impulsief en lukraak antwoorden te geven.
Vind je dat zelf ook niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord is zeker niet impulsief en lukraak (misschien eerst eens naar je eigen "antwoorden" kijken). Dit soort dingen worden regelmatig gevraagd en daar heb ik al tijd genoeg gehad om over na te denken. Zolang er geen verband is vastgesteld (en dan hoef je nog niet eens te weten hoe dat verband precies in elkaar steekt), kun je zeggen: er is geen verband. Alleen maar roepen dat als ik het niet opmerk, het er best kan zijn, daar hebben we niks aan. Dan kun je ook wel zeggen dat er kabouters kunnen zijn, ook al ziet niemand ze. Feit is: niemand heeft ze ooit gezien, dus kunnen we redelijkerwijs aannemen dat ze er niet zijn. Hetzelfde geldt voor die natuurrampen. Zolang niemand een duidelijk verband opmerkt, kunnen we redelijkerwijs aannemen dat het er niet is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap je antwoord wel Widar. In algemene zin is het te makkelijk om te snel verbanden te zien tussen de verschillende natuurrampen. Ik vind wel het identieke antwoord van smarty91 iets duidelijker geformuleeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zegt dat er een verband is, ik zeg dat er geen bekend verband is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ieder zijn mening. Vooralsnog is er m.i. geen direct verband bekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@widard er zijn nochtans héél véél verbanden gekend.
Misschien toch eens ff Googlen of naar de bib trekken om gerelateerde literatuur te raadplegen vooraleer je 'alweer' impulsief reageert ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het nog steeds verkeerd. Ik hoef niet naar de bieb. Jij moet. Jij bent degene die beweert dat er verbanden zijn. Tot nu toe heb ik echter van jou nog nergens gezien welk verband dan en hoe dat in elkaar zou moeten steken. Leg het maar eens uit. Als jij kunt laten zien dat er een verband is, dan verwijder ik mijn eigen antwoord en krijg je van mij een dikke plus. Maar dan zul jij ook diezelfde consequentie moeten aanvaarden. Als je het niet kunt, verwijder je jouw antwoord.
Indirect heeft het wel degelijk met elkaar te maken.
Het is niet zo dat de tornado in de VS de tsunami opwekt, maar de laatste jaren komen steeds meer natuurrampen voor.
Hier zijn een aantal verklaringen voor van wetenschappers, maar het komt erop neer dat de natuur 'aan het bewegen' is er steeds meer natuurrampen van dit karakter zullen voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige directe verband zijn die aardbevingen die rond dezelfde schol liggen (dus New Zeeland, Japan en evt. Californie, maar zover is het nog niet...).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De aarde waar op wij leven schept idd de omstandigheden die het mogelijke maken,dar al die rampen plaats vinden. Dus ja, de aarde is de verbindende factor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat nu een vermoeden dat de tornado in amerika wel iets te maken kan hebben met het mooie weer hier de laatste tijd .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bron? Naam van de theorie? Iets? Oh nee, weer niets, weer zo'n wild verhaal dat nergens op slaat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je maar eens op internet kijken bij het weer !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk maar eens op startpagina dan het weer en dan bij komende dagen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Kijk maar eens op internet" is geen bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@teum Ga gewoon verder op hetgeen jij als waar wenst aan te nemen. Ik vind jouw reactie zo slecht nog niet. Misschien wat onvolledig maar vermits alles onlosmakend met elkaar in verbinding staat lijkt het mij evident dat een tornado elders het weer hier kan beïnvloeden. Pik uit alles wat je leest datgene op wat voor jou logisch klinkt en bruikbaar lijkt. je komt vanzelf wel tot conclusies waar jij je goed bij voelt. meer moet dat niet zijn, toch?
Lach hetgeen waar jij op dat moment niets mee kan gewoon van je af. Mooie foto trouwens die bij jouw profiel staat... daar wordt een mens vrolijk van ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind 't een non-antwoord, omdat het niets zegt. "Ja er is een verbinding", zonder te zeggen wat die verbinding dan is, is geen antwoord. Die verbinding is notabene hetgene waarnaar gevraagd wordt! Dit soort dingen aanmoedigen hebben we niks aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Widar alsjeblieft verwijder je antwoord en laat de mensen die mijn vraag beantwoorden met rust -_-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht het niet. Als iemand antwoord wil geven, dan moet 'ie 't ook goed doen. Niet alleen roepen dat er "iets" is, zonder te zeggen wat dan.
Alles wat zich manifesteert, eender waar en eender wanneer, heeft 'iets' met elkaar te maken.
Er is niets in het Heelal dat onbeïnvloed blijft door eender welke beweging op eender welke plaats.
Ik ga hier niet overgaan tot technische verklaringen want dan zijn we nog een eeuwigheid bezig en dan raak ik steevast zelf in de knoop met mijn uitleg ;-)

Maar vergelijk het heelal met een plasma-scherm (touch-screen)... je drukt er met je vinger op en verschijnt of verdwijnt iets naargelang de plaats die je hebt aangeraakt. Wel het heelal is een multi-dimensioneel plasma-veld waarin wij ook zichtbare en/of onzichtbare contactpunten met specifieke informatie en/of capaciteiten aanklikken waarna er zich verschuivingen voordoen in het veld.

Indien je jouw vinger in een glas water steekt dan moet het water dat zich voorheen op de plaats bevond waar jouw vinger zich nu bevindt, ook opschuiven en de lucht die aanvankelijk de plaats van het huidige water zat moet ook weer verschuiven naar... andere oorden.

Met Gedachten gaat het net hetzelfde. Ook dat zijn impulsen met een onmiddellijk effect in het Multidimensioneel Universeel 'Plasma'-veld. Van Gedacht wisselen dat zie je niet gebeuren met de 5 aardse zintuigen en toch hebben die verplaatsingen evenveel effect op het verschuiven van voorwerpen, mensen, planeten en ja dus ook op aardkorsten, wateroppervlakken enz.

En zo blijven al die informatie en manifestatie-verschuivingen zich volgens een Perfect Geordend Stramien ten opzichte van mekaar plaatsvinden.

Hoe erg sommige zaken ook lijken, ze zijn Altijd de voorbodes van een constructieve gebeurtenis waarvan wij de omvang nog niet kunnen bevatten. Slechts sporadisch krijgen wij daar zicht op.
Na x-aantal Noodzakelijke Ervaringen komen wij er Automatisch achter hoe één en ander nu exact in elkaar zit.

Ondertussen gewoon verder Ademen en Genieten van de Wonderen der Natuur ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Ik ga hier niet overgaan tot technische verklaringen" Tja, dat is toch wat we willen, anders is het geen antwoord. De rest heeft er niets mee te maken (wellicht pas als je die ontbrekende verklaring geeft). Gedachten al helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Widar OK!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@widar ik laat die technische verklaringen aan jou over want jij weet het toch altijd beter dus waarom zou ik me daar dan moe aan maken ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij maakt de claim, dus jij moet het verklaren. Ik claim niks, dus ik hoef niks te verklaren. Zucht... Makkelijk hoor, claims maken en dan zeggen dat de ander het maar moet bewijzen dat het niet zo is. Weet je wat? De maan bestaat niet! Bewijs jij maar dat het niet zo is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bijwijzen dat het niet klopt dat de maan niet bestaat?
kijk naar buiten of zoek op google 'maan'
nu blij? baby
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal onzin op Google. De maan bestaat niet. Ik hoef dat niet te bewijzen. Bewijs jij het maar. Absurd he?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh je klopt!
Het bleek dat wat ze dachten dat de maan was eigenlijk een reflectie van het water op aarde is!
Helenaal vergeten, sorry stom van me. Maar hoe ben jij er zo zeker van dat er geen verband is?
Wat zijn jouw bronnen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoef geen bron te hebben. Degene die claimt dat er wel iets is, die moet het aantonen. Het is net als met kabouters. Degene die claimt dat ze bestaan, moet maar met het bewijs komen. Niet degene die zegt dat ze niet bestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@widar Ik hoef helemaal niemand te overtuigen, het Universeel Win-Win-systeem overtuigt zichzelf wel. Ik heb tijd en geduld dus jij krijgt jouw ervarings-pakket nog wel te verwerken... Geniet er met volle teugen van want daarvoor is het bedoeld en het is jou ook van harte gegund! Liefs, Big Smile en een fijne zondag nog enne... Bedankt om mij 'wakker' te houden et jouw kritische houding, ik kan er alleen maar Wijzer van worden want ik ben nu eenmaal de Eeuwige Leergierige Student in de Universiteit van "Het Leven" ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, dat is ook zo'n verzonnen iets, het universeel win-win-systeem. Nog nooit eerder van gehoord trouwens, waar heb je dat vandaan? Ik heb ook tijd en geduld. Wellicht krijg jij jouw ervaringspakket nog wel te verwerken. Ik weet alleen niet of je zult genieten... De waarheid is immers dat je het zonder hogere machten moet doen die het allemaal wel voor je oplossen, maar dat je op jezelf bent aangewezen. Daarvan kun je genieten, als je de moeite wilt nemen. Sorry, maar ik kan je geen student noemen, als je dingen terzijde schuift en achter verzinsels aanloopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gerda Maria een dikke plus van mij .
Ach die widar gaat altijd als een olifant door een porseleinkast .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het compliment Teun :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Widar dat was geen compliment
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wow: Ik weet heel goed dat hij het niet zo bedoelde, maar toch haal ik er voor mij iets positiefs uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Widar er zit niks positiefs voor jouw in
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, dat is de kunst. Ergens iets positiefs uithalen, ook al lijkt 't alsof 't er niet in zit. Wat dat betreft is het laatste stukje van Gerda's antwoord wel toepasselijk: "Hoe erg sommige zaken ook lijken, ze zijn Altijd de voorbodes van een constructieve gebeurtenis waarvan wij de omvang nog niet kunnen bevatten. "