Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is de 'Fly Geyser' gekleurd?

Ik heb prachtige fotos gevonden van een geiser uit Nevada, in de eerste instantie dacht ik dat ze gefotoshopt waren maar dit blijkt niet te zijn. Nu vraag ik me dus af waarom dat ding zo gekleurd is..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat zijn heetwateralgen

Uit het calciumcarbonaat in het hete water groeide daarop een meerkoppige pilaar met daaromheen terrassen. De rode en groene kleuren worden veroorzaakt door 2 soorten heetwateralgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Fly Geyser is een geiser op de hoogvlakte in de staat Nevada in de Verenigde Staten. De geiser, die continu warm water spuit uit drie monden, is per ongeluk voortgekomen uit een lek bij het boren van een bron in 1916. Door het warme water werden mineralen uit de grond mee naar de oppervlakte genomen, die zich begonnen op te stapelen. Rond de geiser ligt een aantal terrassen, die nog steeds elk jaar groter worden door de opeenstapeling van mineralen.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding