Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat ik de beweging van de golven/een achtbaan nog steeds voel als ik allang het water/de achtbaan uit ben?

Nee, geen alcohol/iets anders genomen, ik had dat als kind al en ben erg nieuwsgierig naar wat het is en vooral naar hoe het komt, een soort biologische verklaring of zo.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel herkenbaar. Ik vond het als kind altijd zo leuk om na het zwemmen te gaan slapen 's avonds, omdat als ik dan in bed ging liggen, ik die golven weer zo sterk voelde.
Of bedoel jij meer meteen erna?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had het vorige week (dagje zee) meteen erna en ook 's avonds, maar ik bedoel inderdaad langere tijd erna. In bed ja

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je evenwichtsorgaan werkt een beetje hetzelfde als een bewegingssensor in je telefoon, er zit een soort vocht in, dat je lichaam voelt als het kantelt. En al je in een achtbaan zit, en je komt er uit, blijft het vocht tot wel een half uur te onrustig, om niks te voelen. En het is ook een combinatie van regelmaat. Als je lichaam deheletijd herhaling van iets voelt, maakt je lichaam een patroon dat een beetje door blijft gaan, ook als je uit het water/achtbaan bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding