Ik draai aan mijn haar en breek mijn haar af. Hoe kom ik hier vanaf? Het is echt een tik die ik al jaren heb

Ik draai met een vinger aan mijn haar en breek zo mijn haar af. Het is al een aantal jaren een tik van mij, maar ik kan er echt niet vanaf komen. Ik doe het de hele dag door, vooral als ik bijv. achter de pc zit of even niks te doen heb. Ik heb al alles geprobeerd: mensen slaan mij als ik het doe, in de winter continu een muts dragen etc. Ook als ik een staartje in mijn haar heb, haal ik wel plukjes los zodat ik daar aan kan draaien. Ik wil hier echt snel van afkomen, want zo kan mijn haar nooit lang groeien (wat ik graag wil) en het ruïneert ook mijn kapsel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
5.6K

Het beste antwoord

Bandana dragen. In de winter handschoenen dragen. Koop ook een goedkope pruik, zet hem thuis op of zet die naast je en trek daar de haren van uit als je echt zin hebt. En 's nachts slaapmutsje aandoen. Tiks doe je ook vooral als je je verveelt, stress hebt of tijd over hebt. Zorg er dus voor dat je in je vrije tijd genoeg te doen hebt waar voor je je handen nodig hebt bv koken of pottenbakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hoi Iris,

Ik deed dit vroeger ook en toen ik heel klein was duimde ik er ook bij. Mijn moeder werd altijd boos als zij mijn haar moest borstelen want het zal vol klitten. Naarmate ik ouder werd is het draaien minder geworden aangezien ik er zelf bewust op ging letten en dan iets ging doen waarbij ik niet in mijn haar kon draaien. Dus ipv lezen en in mijn haar draaien ging ik een rondje om met de hond. Dus probeer iets actiefs te doen in het openbaar.
Sterkte ermee maar je haar knapt er wel van op :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe een strakke knot naar achteren, dus al je haar in elkaar draaien en een knotje maken!! Dan kan je er niet meer aan zitten en gewoon niet meer doen!!!