Waarom draait het slotje van een ketting altijd naar voren??

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoel een hals kettinkje als in sieraad :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ketting als in halssnoer? Of ketting als in fietsslot?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!!!

Het beste antwoord

dit gebeurt altijd bij beweging, als je je Hoofd draait blijft het slotje zitten als je hoofd weer terug draait. dus schuift het slotje beetje bij beetje op. hij schuift ook vaak als je rechts bent links om en als je links bent rechts om (gemiddeld) let maar Eens op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige antwoord zonder 'ik denk' of 'volgens mij' dus beste antwoord :)

Andere antwoorden (4)

Daar zullen wel knappe koppen lang over nagedacht hebben en in de praktijk zal gebleken zijn dat dat het meest handige is voor een halssieraad.
Anders moet je richting nek draaien en dat lijkt mij niet handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap je niet:$
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry nu snap ik je vraag pas, ik dacht dat je het openen van het slotje bedoelde:)"
Nieuw antwoord, het zal door het gewicht komen het is het zwaarste deel van de ketting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hihi ik snap je :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gelukkig jou nu ook, LOL :)"
Bij mij gebeurt dat alleen bij kettingen waarbij het slotje zwaarder is dan het hangertje dat eraan hangt. Ik denk dus dat het gewicht van het slotje hierbij van invloed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel waarom het na een tijdje altijd in je hals hangt in plaats van in je nek? Volgens mij is dat omdat dat slotje een beetje stroef tegen je hals aan zit, waar de ketting zelf makkelijker schuift (slotje is ook groter natuurlijk).
Zo zet het zichzelf steeds even 'vast' en kan zo langzaam rondwandelen tot het het diepste punt van je ketting heeft bereikt en jij zucht: nee hè, daar issie weer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft denk ik inderdaad met gewicht en beweging van de ketting te maken. Doordat deze steeds in beweging is zal het zwaardere gedeelte langzaam aan naar onderen toe zakken.