Grappig, ik word juist heel rustig als het buiten onrustig weer is, dan wil ik heerlijk binnen blijven, een beetje rommelen in huis. Cocoonen dus en ik geniet rustig zittend op de bank van de onrust buiten.
Maar mijn moeder zei altijd dat wij als kinderen super onrustig werden door onrustig weer. Of zelfs al voordat het onrustig weer werd, kon ze aan de kinderen merken dat het zou gaan gebeuren!
Wat zou daar de oorzaak van zijn? Bij weersveranderingen verandert de luchtdruk, het zou kunnen zijn dat dat onbewust effect heeft op onze fysieke of mentale gesteldheid.
Of misschien word je onrustig door de wisseling van het licht, of gewoon omdat het onpraktisch is, moet je wel of niet je jas, ben je buiten is de jas weer te warm enz....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, ik ken dat. Ik heb vandaag zo'n dag. Regen, dan weer droog. Op zo'n dag als het dan veel regent is het altijd zo, als ik nét op het punt sta om boodschappen te gaan doen en het is al even droog, dan begint het weer te regenen en stel ik het dus weer uit en loopt alles anders dan gepland en daar word ik wel een beetje onrustig van ja... Gek genoeg eigenlijk.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wordt vooral onrustig als het heel hard waait. Dus stormachtig. Bij regen wordt ik productief thuis om iets te doen. Denk dat ik bang ben voor dat oergeweld van die stormen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het buiten windstil is, ben ik van binnen meestal heel rustig. Als het waait word ik onrustig.
Ik denk dat het een ingebouwde, door de evolutie ontstane automatische indicator voor gevaar is, die je alert/gespannen maakt bij onrustig weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben leerkracht, en als het onrustig weer is met storm, regen etc, dan weet ik 's morgens al dat ik een drukke dag ga krijgen.
De kinderen zijn dan hartstikke druk en lawaaierig en onrustig.
Dat geldt niet alleen voor mijn klas maar voor de hele school.

Het heeft denk ik te maken met de zware luchtdruk,
het feit dat je buiten van alles ziet bewegen en doordat je voortdurend het geluid van de wind om je heen hoort gieren. Niet echt rustgevend dus.