Volgens de wetenschap bedraagt de leeftijd van de aarde ongeveer 4,6 miljard jaar. Voor de wetenschappelijke revolutie geloofden veel mensen in de leeftijd die de bijbel uitwees: dat is zo'n 6000 jaar. Nog altijd zijn er mensen die in deze leeftijd geloven, al is het merendeel van de wereldbevolking overtuigt van de leeftijd van 4,6 miljard jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut niet, ik geloof zelf in de theorie van de wetenschappers. Ik zal speciaal voor jouw bij de minnetjes een +je bij doen;). Wel jammer dat je mij meteen beschuldigt van die minnetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een + als goedmaker;)"

Andere antwoorden (4)

Ongeveer 4600.000.000 jaar oud
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ongeveer 4,57 miljard jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Radiometrische dateringen hebben uitgewezen dat de Aarde 4,57 miljard jaar geleden is ontstaan en het leven maximaal 1 miljard jaar daarna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen God Adam schiep hoe oud was deze destijds
Voor de wetenschapper mogelijk rond de 30 jaar en voor de Bijbel 1 dag oud. Zo is het ook met de rest van de aarde.
Men gaat toch niet vertellen dat uit het niets, uit het volledige niets alle elementen en natuurwetten en gigantische heelal spontaan door niets zijn ontstaan. Daar heb je toch echt heel veel geloof voor nodig om dat te geloven.
Daarnaast voorstanders van een Jonge Aarde hebben in de laatste jaren nogal wat chronometers voor een Jonge Aarde geïdentificeerd. Op dit moment zijn er ongeveer vijf keer zoveel natuurlijke chronometers die duiden op een "Jonge Aarde" dan op een "Oude Aarde". Elke ontdekking is een afzonderlijke "Limiterende Factor" die een begrenzing plaatst op de mogelijke leeftijd van de Aarde. Bijvoorbeeld, de toenemende afstand van de maan tot de Aarde, de rotatiesnelheid van de Aarde, het verval van het magnetische veld, erosiesnelheden, chemische influx in de oceanen, zoutgehalte van de oceanen etc..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Heb je ook *bronnen* voor je beweringen? Juist de toenemende afstand tussen de aarde en de maan geeft aan dat het aarde-maan-systeem al heel oud moet zijn. We zien dat terug aan de rotatiesnelheid van de aarde, die je ook al noemt, en die 300 miljoen jaar geleden wat hoger was dan nu - zoals volgt uit het feit dat de maan zich verwijdert. Het verval van het magnetische veld is ook al zoiets dat, in tegenstelling tot wat jij beweert, juist wijst op een OUDE aarde. Voor je overige punten geldt hetzelfde: de erosiesnelheid, de chemische influx in de oceanen en dan met name de influx van zout - allemaal aanwijzingen voor een miljarden jaren oude aarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moderne wetenschap in de Bijbel - drs Ben Hobrink is een mooi boek over diverse aspecten.
Bijgevoegd een link over erosiesnelheden met tabellen
http://www.evolutie.eu/index.php/Geologie/erosiesnelheden.html
Als opmerking hierbij wil ik niet beweren dat de aarde niet ouder is als 6000 jaar want dat wordt niet beweerd in de Bijbel.
Voor God is 1 dag als duizend jaar en duizend jaar als 1 dag.
Dus we weten niet precies hoelang alles geduurd heeft en niemand was erbij.
Bovendien als God het geschapen heeft kun je het wetenschappelijk niet berekenen want op dat moment was de aarde er door Zijn Woord en na schepping compleet.
Zie mijn opmerking over de leeftijd van Adam bij schepping.
Cryofiel
13 jaar geleden
Zulke tabellen zie je wel vaker opduiken in bijbelse kringen. Wat ze er niet bijvertellen is dat ze slechts *enkele* rivieren bekijken, over een *beperkt* tijdsinterval. Inderdaad, als zo'n rivier al miljarden jaren lang op dezelfde plek zou liggen, en als die rivier gedurende die miljarden jaren dezelfde hoge erosiesnelheid zou hebben als gedurende die paar jaar waarin werd gemeten, ja, dan zou er iets niet kloppen. In werkelijkheid ligt een rivier niet miljarden jaren lang op dezelfde plek. In werkelijkheid varieert de erosiesnelheid gedurende de tijd. Vandaar dat de "argumenten" die op die site worden genoemd, niet kloppen. (Variant op deze redenatie:
Een vroegere vriend was 50 cm toen hij geboren werd. Toen hij 20 was, was hij 2 meter. Hij is dus in 20 jaar 150 cm gegroeid. Als hij straks 80 is, zal hij dus 6,50 meter lang zijn. Dat kan niet kloppen - zie je nu wel dat er iets mis is met de ouderdomsbepaling van mensen?) De redenatie die je aan het einde van je reactie vertelt, is een niet-falsificeerbare theorie. Dat betekent dat je de onjuistheid van deze theorie nooit kunt laten zien, zelfs als die theorie totaal fout is. Een dergelijke theorie is dus altijd juist, of ze nu goed of fout is. Dat betekent dat zo'n soort theorie nutteloos is, omdat hij is losgekoppeld van de werkelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uw redenatie komt mij wat warrig over.
Ten eerste geloof ik niet in die miljarden jaren, daarom heeft welles niets geen zin of die rivier zich verplaats, u kunt dit ook
niet onderbouwen.
Bovendien vinden ze versteende hele bomen door miljarden jaren aardlaag heen, dat kan wetenschappelijk niet en is onder druk ontstaan door vulkanen tijdens wij denken de zondvloed. Mijn redenatie
Als ik u vertel dat ik allemaal losse ijzeren deeltjesejs neerwerp op het strand en dat u over een paar miljard vanzelf een goed werkend horloge daar vindt verklaart u me voor oen. Maar het staat vrij te geloven wat u wilt, dan doe ik dat ook.
Cryofiel
13 jaar geleden
Fijn dat je mijn voorbeeldredenatie warrig vindt. Kennelijk heb ik de toon van jouw verhaal prima getroffen! Dat rivieren zich verplaatsen, is prima te zien in de aardlagen. De afzettingen van rivieren zijn namelijk zo karakteristiek, dat ze heel makkelijk te herkennen zijn. Dat rivieren zich verplaatsen is niet zomaar een theorie. We hebben het zien gebeuren. Zo weten we van alle Europese rivieren hoe ze liepen in de tijd van de Romeinen. Een aantal rivieren heeft zich sinds die tijd behoorlijk verplaatst - ook zonder menselijk ingrijpen. Als een rivier zich in die korte tijd al zo kan verplaatsen, dan ligt het toch voor de hand dat een rivier zich gedurende vele millennia nog veel vaker en veel meer verplaatst. Als we dat dan ook nog zien in de aardlagen, is het wel duidelijk dat dit een kloppend verhaal is. -- Het verhaal van de versteende bomen die door vele miljarden jaren aan aardlagen steken, is een bekende drogreden. Die drogreden wordt gebruikt om mensen op het verkeerde been te zetten. Zo'n drogreden houdt slechts stand zolang de toehoorder geen kennis van zaken heeft. Daarom zal ik hier wat kennis toevoegen - voor iedereen die geïnteresseerd is. Mocht je graag blijven geloven in het drogverhaal, stop dan nu met lezen. Het verhaal is gebaseerd op de *gemiddelde* afzettingssnelheid van aardlagen. Laten we zeggen dat die in een bepaald gebied 1 mm per eeuw is. Als een fossiele boom van 40 meter nog rechtop staat, zou dat dus overeenkomen met 40 duizend mm, dus met 40 duizend eeuwen - ofwel 4 miljoen jaar. De drogredenaars zeggen dan dat die boom een leeftijd van 4 miljoen jaar moet hebben bereikt. Dat kan niet, en dus is alles wat met aardlagen wordt gedaan, onbetrouwbaar - zeggen ze. In werkelijkheid is die 1 mm per eeuw slechts een *gemiddelde*. Er hoeft maar één modderstroom uit een vulkaan te komen, of een modderlawine te ontstaan door heftige regenval, en je hebt in heel korte tijd een afzetting van 40 meter of meer. Ja, en in die afzettingen worden dan wel eens bomen gevonden, als op die plek toevallig een bos groeide. Wat zegt dit dus? Het enige dat dit zegt, is dat bepaalde mensen alles proberen te verdraaien om hun gelijk te krijgen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Tot slot nog even je verhaal over de ijzeren deeltjes die worden neergelegd op het strand. Inderdaad, je hebt helemaal gelijk: die zullen nooit spontaan een horloge vormen. Maar maakt dat uit? Is er dan een theorie die iets vergelijkbaars zegt? Sommige gelovigen doen net alsof de evolutietheorie zegt dat er wél spontaan iets vergelijkbaars zou zijn gebeurd. Maar dat zegt de evolutietheorie helemaal niet! Deze gelovigen zijn dus bezig met het bestrijden van een theorie die niet bestaat. Dat houdt ze lekker bezig - maar relevant is het allemaal niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, die modderstromen zijn ontstaan tijdens de zondvloed.
In de Bijbel staat dat veel waterlagen zich onder de aarde bevonden. Ttijdens de zondvloed kwamen behalve regen deze waterlagen vrij door vulkaanuitbarstingen en creerde enorme modderstromen die door druk versteend werden.
Dit verklaard die versteende bomen door die mijloenen jaren aardlagen heensteken en wormen die hier door heen bewogen.
dat is aannemerlijker dat eerst de boom versteend en dan de aarlaag wordt gevormd.
Door de vulkaanuitbarstingen is er veel as ontstaan wat de zon verduisterde en een ijstijd creerde.
Maar zoals ik al zei, u bent vrij om te geloven dat u van een aap afstamt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef trouwens niet dat je wat fel bent, dat zijn degenen waar God vaak het meeste mee kan. Zie Paulus.
Ik bid hierbij dat je de Heer mag leren kennen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik ken de heer en heb hem verlaten. Althans, zo dacht ik er vroeger over. Later ontdekte ik dat ik het mis had. Ik heb iemand verlaten die helemaal nooit heeft bestaan. Maar goed, over de aardlagen. Daar heb je echt die zondvloed niet voor nodig, hoor. We weten toch dat er vele, vele modderstromen zijn geweest? Gewoon door regenval. Tegenwoordig zijn ze zelfs op Youtube te zien. Dan ligt het gewoon voor de hand dat die modderstromen ook vroeger al hebben plaatsgevonden - dat wil je toch hopelijk niet ontkennen. Daaruit volgt dan meteen dat die bomen NIET door "miljoenen jaren" aan aardlagen groeien. Die tientallen meters aardlaag zijn binnen enkele minuten, soms binnen enkele uren, gevormd. Niets mis mee, toch, met deze uitleg? -- Oh, als nabrander: ik geloof beslist niet dat ik van een aap afstam. Hoe kom je daar nou ineens weer bij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die de kerk verlaten heeft wil nog niet zeggen dat hij God verlaten heeft. Je hebt pas God verlaten als je eerst een ervaring van wedergeboorte hebt gehad en daarna er 100 % bewust weer afstand van Jezus verlossing hebt gedaan.
Volgens mij heb je nooit een wedergeboorte ervaring mogen ontvangen anders hou je je op den duur niet met dit soort bijzaken bezig.
Ik weet zeker God houdt van je, denk aan het verhaal van de verloren zoon, deze geldt zeker voor jouw.
Zijn deur staat altijd open.. wat je ook gedaan of gedacht hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel, God is Geest en het geloof is geestelijk.
Wanneer iemand een wedergeboorte ervaring krijgt, had ik op mijn 33 jaar komt Gods Geest in je wonen.
Op dat moment wordt stap voor stap je denken verandert en krijg je andere inzichten.
Er zijn genoeg bewijzen dat een Schepper de aarde gemaakt heeft , maar God heeft blijkbaar het zo laten lijken dat wie Hem niet wil accepteren ook zogenaamde bewijzen zal vinden.
God heeft ons een vrije wil gegeven en wil Zijn liefde voor ons niet aan ons verplichten, maar hoeven alleen ja te zeggen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik heb de kerk niet verlaten. Ik heb god verlaten. Althans, dat dacht ik. Later kwam ik erachter dat de god waarin ik ooit geloofde, helemaal niet bestaat. Aangezien het onmogelijk is iets te verlaten dat niet bestaat, kan ik nu niet meer zeggen dat ik god heb verlaten.