Tijdmachine ?? Nooit gekomen?

Ze zeggen dat tijdreizen ooit gaat komen maar waarom komen ze san niet van de toekomst naar deze tijd?

Betekend dit dat hij nooit uitgevonden gaat worden? ( want dan zouden ze toch al naar het verleden gaan) of niet?? Hoe zit dat toch

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie zijn 'ze'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter gezegd: Men zegt, of er wordt wel eens gezegd door wetenschappers/mensen. Oftewel, je hoort het wel eens hier en daar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag is al eerder gesteld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, hier, 3 weken terug: http://www.goeievraag.nl/vraag/zag-laatst-national-geographic-aantal.158096

Antwoorden (9)

Misschien kunnen ze dan alleen vooruit in de tijd en niet meer achteruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien komen ze al wel hierheen. Alleen zien we ze niet, misschien verklaart dat ook wel de mysteries enzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een geleerde (ik weet niet meer wie het was) heeft ooit eens een keer beredeneerd dat als je je met een snelheid hoger dan 300 000 km/h (snelheid van het licht)door de ruimte beweegt, je dan terug gaat in de tijd. Dat is ook wel logisch, want je komt dan het licht wat eerder is uitgezonden weer tegen. En als je weer terug wilt naar bijv. 2011, kun je dus gewoon weer vertragen. Zo zou je dus kunnen reizen door de tijd. Maar de vraag is alleen hoe je dat op aarde wilt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat je doet in je leven maakt de toekomst. Door je keuzes en dingen die je overkomen wordt het gevolg bepaald. Indien je in de tijd kunt reizen kun je het verleden veranderen. Daardoor verandert de toekomst waardoor het zichzelf weer uitdooft. Als je de toekomst kunt zien is deze dus in het huidige aan te passen en dat betekend dat de toekomst weer veranderd. Het is het verhaal van de slang die zichzelf opeet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind ik een goede vraag.

Als tijdreizen bestond, dan leven wij eigenlijk in iemands anders zijn verleden.

Er is een verschil tussen het reizen naar het verleden en waarnemen van het verleden.

Er wordt gezegd dat het licht van de sterren eigenlijk veel later bij ons aankomt dan dat het is ontstaan. Wij kijken dus naar "oud" licht.

Als wij sneller dan het licht zouden kunnen reizen zouden wij dichter bij het moment kunnen komen waar iets gebeurd en op meerdere plekken kunnen zijn in korte tijd.

Dus als je zo snel zou kunnen zijn dat je overal tegelijk in het heelal kan zijn, dan gaat alles zo langzaam dat het stil lijkt te staan. Maar het staat niet stil, alles is in beweging.

Als je twee keer sneller dan dit kan zijn, dan duurt het twee keer zo lang voordat je een beweging/verandering kan waarnemen. Maar zo langzaam, dat je het niet beseft.

Dus nog voordat er iets gebeurd kan jij al op die plek zijn, maar ook op een andere plek.

Als je zo snel bent, dan staat alles dus eigenlijk stil voor je terwijl je in meerdere "tijdszones" zit. Vanaf de aarde zou je dat tijdreizen kunnen noemen, maar eigenlijk ben je overal tegelijk op het moment van "creatie of gebeuren"

Anders gezegd:

Als je dit gebeuren vanuit 1 bepaalde tijdzone bekijkt dan kijk je vanuit de toekomst in het verleden. Zoals wij naar het licht van de sterren kijken, dan kijken wij naar iets uit verleden.
Als je dit op hetzelfde moment vanuit de bron bekijkt dan
is dat verschil vanaf de aarde gezien dus vanuit de toekomst. Terwijl dat vanaf de ster zelf gezien het heden is.

Ik geloof dus niet in tijdreizen waarmee je dingen terug kan draaien.

Wel in dingen waarnemen en zien nog voordat iemand dat heel ver hiervandaan kan waarnemen, en je dus eerder deze informatie hebt.

Als dus aan de andere kant van het heelal een loterij wordt gehouden, en de uitslag wordt bekend. Dan zou je dus op aarde die uitslag aan iedereen kunnen voorspellen als je sneller dan het licht bent en die informatie aan de andere kant van het heelal hebt waargenomen.

Weer met andere woorden:

Als je dit gaat toepassen op aarde zelf.

Dan zou je dingen dus eerder kunnen weten dan anderen omdat je overal tegelijk kan zijn, en dus alle kennis en informatie kan vergaren. Voor alle normale mensen zou je dus in de toekomst kunnen kijken. Maar op het moment dat je de informatie openbaar maakt vertel je iets over het verleden omdat het al gebeurd is.

Toegevoegd na 1 uur:
Antwoord te lang helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel degelijk zijn ze er wel! Maar de tijdreizigers ui de toekomst leggen, voor ze aan hun tijdreis beginne,een eed af,dat ze zich nooit bekend zullen maken als iemand uit de toekomst1 Het is ooit één keer verkeerd gegaan,toen er in (ik dacht 1973) in de Mad een foto van iemand stond met een horloge om,dat pas in 2009 op de markt kwam. Door de invloed van diezelfde mensen uit de toekomst is toen de hele oplage van de Mad teruggehaald en vernietigd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=V7vpw4AH8QQ
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij tijdreizen naar het verleden krijg je paradoxen. Onmogelijkheden. Bijvoorbeeld de grootvaderparadox. Je gaat terug in de tijd en vermoordt je opa. Dan kun je later niet meer geboren worden en ben je er dus nooit geweest.
Daarom heeft men lang gedacht dat tijdreizen naar het verleden onmogelijk was.
Tegenwoordig is dat omgeslagen. Veel experts geloven nu dat tijdreizen naar het verleden wel kan en er is zelfs een oplossing voor die paradoxen. Parallele universums. Er zijn veel aanwijzingen dat er kopieën van jou rondlopen in andere dimensies. Tijdreizen betekent overstappen naar een ander universum. Als je dan je opa vermoordt, word je in je nieuwe universum niet meer geboren. Maar in het universum waar je vandaan komt is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals AnneDB zei; als je meer dan 300 000 km/h gaat, ga je terug in de tijd, omdat je sneller gaat dan het licht. (stel je voor: een grote lichtflits op aarde is ook te zien op de maan, dus als jij sneller dan dat licht naar de maan reist weet jij als je daar aan komt al wat er gaat gebeuren en kom je dus in feite uit de toekomst.)

Toch ben ikzelf van mening tijd tijdreizen volgens deze theorie niet mogelijk is, omdat tijd slechts een eenheid van licht is en dat licht verder geen invloed heeft op de gebeurtenissen in een ruimte.
Stel: Jij gooit een bal op terwijl ik sneller dan het licht rondjes om de aarde ga. Jij zal mij slechts heel veel keer voorbij zien komen en ook al ga ik sneller dan het licht, of tijd, zal dit niet het aantal seconden beïnvloeden waarna ik de opgegooide bal weer in jouw handen zie landen.

Toegevoegd na 6 minuten:
-Om even terug te komen op de vraag; volgens mij weten we niet wat er gebeurt als een object met een vrij grote massa (als een mens) sneller dan het licht gaat.
Wie weet zijn er wel dingen als parallelle universa waar je dan in feite in terecht komt, aangezien er volgens de theorie van het parallelle universum er voor elke jij die iets wel doet,denkt,ziet enz. ook ergens een jij is die dat niet doet. Dus het kan zijn dat er best mensen uit de toekomst zijn, in een ander universum, en dat de 'jij' die jij ervaart net in een universum leeft waar die 'jij' dat niet meemaakt.