wat kan ik eten voor het trainen

Iets van te voren of erna te eten om spierbouw te stimuleren
Bijv. Een gebakken eitje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

Voor het trainen koolhydraten voor de energie, pasta bijvoorbeeld. Erna juist eiwitrijk eten zodat je spieren sneller herstellen. Ik eet dan altijd kwark.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is dat ben nog jong dus mijn ouders kopen alles qua eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet wat je precies bedoeld met je vraag... Maar koolhydraten zitten o.a. in pasta (spaghetti enzo) of in volkoren boterhammen. Uit koolhydraten haalt je lichaam suikers (niet zoals je uit de suikerpot haalt, maar 'andere suikers) en die vormen de benzine voor je spieren. Daarom eet je dat voor het trainen. Zie ook: http://www.medicinfo.nl/{3ed737da-9b35-4cdc-bc0d-e4dce5eca6d3} Eiwitten zorgen juist voor de opbouw van spieren, daarom eet je die vooral na het trainen, zodat je spieren sneller herstellen en zich sneller opbouwen. Zie ook: http://www.medicinfo.nl/{10d9b8db-67d8-4a82-9e60-2bc383531417} Ik hoop dat hier wat aan hebt!
de ei niet bakken, dan bak je de eiwitten namelijk kapot. dan kun je ze nog beter koken. in pindakaas zitten ook superveel eiwitten. en kipfilet. als je hard traint en dit veel gaat eten ga je groeien als een beest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou voor en na het trainen kwark eten. Bij de Aldi en appie Hein hebben ze van die grote bakken van 500 gram. Helft ervoor helft erna, je kan er wat siroop in doen voor de smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Khoolydraten liever niet, dat zal niet de spieropbouw bevorderen. Het beste is om veel eiwitten te eten voor en na de training. Wat je zou kunnen doen is een eiwitten shake tot je nemen voor en na de training, deze shakes bevatten alle aminozuren die je nodig hebt voor het herstel van je spieren en voor de opbouw van je spieren. Maar als je het zonder shakes wil doen dan zou je magere kwark kunnen eten, ook kipfilet of andere magere vlees soorten, zoals Rosbief, maar ook biefstuk is goed en natuurlijk eieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als we spreken over voeding voor en na de training, dan hebben we het hoofdzakelijk over koolhydraten. Die bestaan in twee soorten: snelle en langzame koolhydraten. De snelle variant vind je in bijvoorbeeld snoep, frisdrank, sportdrank, wit brood, aardappelen, enzovoort.

Langzame koolhydraten zitten dan weer in onder meer linzen, bonen, kikkererwten, groenten en volkorenbrood. Hun naam is afgeleid van de manier waarop ze energie leveren: snelle koolhydraten komen meteen in het bloed terecht en veroorzaken een directe maar kortstondige energieboost, langzame koolhydraten worden geleidelijk aan omgezet in glucose en zorgen zo voor een gelijkmatige aanvoer van energie.

Wanneer eet je ze?

Langzame koolhydraten mag je de hele dag door eten, en ze zijn bij uitstek geschikt om te eten voor een training. Dankzij de lange periode waarin ze in glucose worden omgezet, bieden ze je langdurige energie. Na de training is het beter om snelle koolhydraten te eten. Ze veroorzaken een stijging van de insulinespiegel in je bloed, waardoor een sterke spier- en vetopbouwende prikkel ontstaat.

Tegelijkertijd wordt IGF afgegeven, een groeihormoon dat spiergroei aanmoedigt. Heb je net getraind, dan zorgen snelle koolhydraten ervoor dat je glycogeenvoorraad wordt aangevuld, en zorgen de insuline en IGF voor spieropbouw. Opgelet: dat geldt enkel meteen na de training. Op andere momenten worden de snelle koolhydraten hoofdzakelijk omgezet in vet, en zorgt insuline voor vetopslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lichaam vraagt om snelle eiwitten na intensieve inspanning. Deze vind je vooral in eiwit/proteïne shakes. Snelst opneembare eiwit is whey isolaat. Dit kan je ook voor het trainen nemen. Verder is het verstandig een half uur tot een uur later na de training koolhydraten te nuttigen. Deze neemt je lichaam dan pas op. Voor het slapen gaan een bak kwark eten, dit zijn trage eiwitten en zo heb je dus genoeg eiwitten voor herstel gedurende de nachtrust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet te vet maar gezond en vol kolydrarwn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vóór het trainen moet je de zogenaamde 'snelle' koolhydraten eten. Dus dat is pasta of dextro bijvoorbeeld. Geen eiwitrijkvoedsel, dat moet je juist erna doen.