wat kan ik eten voor het trainen

Iets van te voren of erna te eten om spierbouw te stimuleren
Bijv. Een gebakken eitje?

Weet jij het antwoord?

/2500

Voor het trainen koolhydraten voor de energie, pasta bijvoorbeeld. Erna juist eiwitrijk eten zodat je spieren sneller herstellen. Ik eet dan altijd kwark.

de ei niet bakken, dan bak je de eiwitten namelijk kapot. dan kun je ze nog beter koken. in pindakaas zitten ook superveel eiwitten. en kipfilet. als je hard traint en dit veel gaat eten ga je groeien als een beest

Ik zou voor en na het trainen kwark eten. Bij de Aldi en appie Hein hebben ze van die grote bakken van 500 gram. Helft ervoor helft erna, je kan er wat siroop in doen voor de smaak.

Khoolydraten liever niet, dat zal niet de spieropbouw bevorderen. Het beste is om veel eiwitten te eten voor en na de training. Wat je zou kunnen doen is een eiwitten shake tot je nemen voor en na de training, deze shakes bevatten alle aminozuren die je nodig hebt voor het herstel van je spieren en voor de opbouw van je spieren. Maar als je het zonder shakes wil doen dan zou je magere kwark kunnen eten, ook kipfilet of andere magere vlees soorten, zoals Rosbief, maar ook biefstuk is goed en natuurlijk eieren.

Als we spreken over voeding voor en na de training, dan hebben we het hoofdzakelijk over koolhydraten. Die bestaan in twee soorten: snelle en langzame koolhydraten. De snelle variant vind je in bijvoorbeeld snoep, frisdrank, sportdrank, wit brood, aardappelen, enzovoort. Langzame koolhydraten zitten dan weer in onder meer linzen, bonen, kikkererwten, groenten en volkorenbrood. Hun naam is afgeleid van de manier waarop ze energie leveren: snelle koolhydraten komen meteen in het bloed terecht en veroorzaken een directe maar kortstondige energieboost, langzame koolhydraten worden geleidelijk aan omgezet in glucose en zorgen zo voor een gelijkmatige aanvoer van energie. Wanneer eet je ze? Langzame koolhydraten mag je de hele dag door eten, en ze zijn bij uitstek geschikt om te eten voor een training. Dankzij de lange periode waarin ze in glucose worden omgezet, bieden ze je langdurige energie. Na de training is het beter om snelle koolhydraten te eten. Ze veroorzaken een stijging van de insulinespiegel in je bloed, waardoor een sterke spier- en vetopbouwende prikkel ontstaat. Tegelijkertijd wordt IGF afgegeven, een groeihormoon dat spiergroei aanmoedigt. Heb je net getraind, dan zorgen snelle koolhydraten ervoor dat je glycogeenvoorraad wordt aangevuld, en zorgen de insuline en IGF voor spieropbouw. Opgelet: dat geldt enkel meteen na de training. Op andere momenten worden de snelle koolhydraten hoofdzakelijk omgezet in vet, en zorgt insuline voor vetopslag.

Bronnen:
http://www.fitnessgeheimen.com/eten-voor-o...

Je lichaam vraagt om snelle eiwitten na intensieve inspanning. Deze vind je vooral in eiwit/proteïne shakes. Snelst opneembare eiwit is whey isolaat. Dit kan je ook voor het trainen nemen. Verder is het verstandig een half uur tot een uur later na de training koolhydraten te nuttigen. Deze neemt je lichaam dan pas op. Voor het slapen gaan een bak kwark eten, dit zijn trage eiwitten en zo heb je dus genoeg eiwitten voor herstel gedurende de nachtrust.

Niet te vet maar gezond en vol kolydrarwn

Vóór het trainen moet je de zogenaamde 'snelle' koolhydraten eten. Dus dat is pasta of dextro bijvoorbeeld. Geen eiwitrijkvoedsel, dat moet je juist erna doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100