24:15 per dag... een ramp?

Zou het een ramp zijn voor de dieren(onder andere de mensheid),planten en aarde als we ons niet aanpassen en de dag ca. 15 minuten langer zou zijn in plaats van 24:00 dus 24:15 per dag en wat zou de gevolgen ervan zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee ,
De aarde heeft veel vlugger gedraaid ...lang geleden zelfs in 8 uur.
Bij het ontstaan van het eerste ééncellig leven draaide de Aarde tegen 16 uur.
600 miljoen jaar geleden , draaide de Aarde al in meer dan 20 uur om zijn as.
Sedert het ontstaan van de moderne mens ..tussen 100000 en 200000 jaar geleden ...draait de planeet bijna 5 seconden trager.
Op heel lange termijn zou , wanneer de Aarde heel trager draait ....de dagen langer worden ...en wanneer je verder redeneert ...zou een nacht wel eens heel lang kunnen duren bij eer rotatie van bijvoorbeeld een jaar . Dat zou natuurlijk enorme impact hebben...planten zouden afsterven ,oceanen dichtvriezen en meer van dat.
Maar dat is louter hypothese....tegen die tijd bestaat de Aarde al lang niet meer , want er zijn andere nefaste verschijnselen die veel vlugger op ons zouden afkomen : De Zon die groter wordt en on zou opzwelgen en meer onheil....op zeer lange termijn.
Een kwartiertje echter zullen we kunnen meten ,maar niet echt merken ....en door de lange tijd dat de Aarde nodig heeft om af te remmen ....kan de natuur zich op dit verschijnsel rustig aanpassen.
Onlangs was er zo'n doemscenario uitgewerkt op Discovery Channel Science in de reeks ' Bad Universe' ...daar kwam aan bod wat hypothetisch zou kunnen gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank u wel voor de nuttige en duidelijke antwoord! :)

Andere antwoorden (2)

Het zou geen ramp zijn alleen is het dan af en toe donker overdag en licht 's nachts. Volgens mij kun je er wel aan wennen. Of het handig is is
een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het wel en ramp want als elke dag 15min. Langer duurt dan heeft het jaar meer dagen waardoor de seizoenen weer aangetast worden, ik weet niet of het zo is maar dat denk ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Donker overdag en licht 's nachts? De tijd is gebaseerd op de natuur, niet andersom.
Allemachtig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alsof de natuur kan klok kijken. Als wij de dagen langer maken voor onszelf heeft de natuur daar geen boodschap aan. Alles houdt zijn ritme zoals het nu is behalve de mens dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik bedoelde is dat alleen de menselijke tijd wordt aangepast. Gewoon een klok van 24;15 ipv 24:00, en geen verandering in de natuur
er is gen sprake van niet aanpassen je moet wel
het jaar wordt er in elk geval langer door
het kleinste wat we kunnen aanpassen is de seconde die duur dan 1sec 15/60? langer
Als we er tenminste vanuit gaan dat we de kalender zo willen houden als ie nu is.
en dus ook de seizoenen
maar er verander van alles de stand van de zon de stand van de sterren de baan om de zon ? wellicht met minime verschillen
maar ja wat is de oorzaak dat de aarde langzamer draait ?
het zou ongelofelijk veel kracht kosten om de aarde af te remmen
Dus wat is daar de oorzaak van ?
aardbevingen ? atoombom voorbij razende hemellichaam wat ?
je zou er eens een simulatie programma op los moeten laten
maar deze kleine verandering zou best wel eens een ramp kunnen zijn