Zou de mens überhaupt kunnen overleven als dag nacht wordt en nacht dag?

dus dat je als het pikkedonker is leeft, en als het licht is slaapt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

I.p.v. één uur verschuif je de wintertijd gewoon 24 uur. Alleen zal een mens tijdens de dag niet kunnen slapen en tijdens de nacht niet kunnen waken. Deze ritmes worden biologisch bepaald. Gelukkig maar, want ik moet er niet aan denken. Overleven? Denk het wel, alhoewel ze minder oud zullen worden. Het is n.l. een zeer vermoeiende bezigheid wat jij voorstelt. Dus wat is overleven in deze. Toegevoegd na 15 uur: " 24 uur" moet natuurlijk "12 uur" zijn.

Natuurlijk zouden wij dit kunnen overleven, d.m.v. elektriciteit maken we het zelf licht. Maar waarom zouden we dit in godsnaam doen?!

ja hoor, ik heb het jaren lang gedaan in de horeca werkte en een eigen café draaide. mijn ritme was totaal omgedraaid, maar ik leef nog steeds (mwoah.... adem nog en ben niet koud in ieder geval)

Als het in de nacht licht is word ik een 'nacht mens'

Overleven zouden we zeker kunnen maar het duurt wel een heeeele poos voor je gewend bent als het überhaupt went!

Dat kan heel goed. Ik werk gemiddeld 1x in de 3 weken snachts van 23.00 tot 07.00 dat is best goed vol te houden. Heb een maatje van me die bijna iedere dag in de nacht werkt. En die wil niks anders. Is alleen slecht omschakelen in t weeked. Want om ineens om 3, 4 uur te gaan slapen ipv 9 uur

Overleven wel, maar onze lichamen zullen er wel moeite mee hebben. Zonlicht hebben we nodig voor vitamine D, als je nooit buitenkomt in de zon zou je veel meer vis moeten eten of supplementen of verrijkte voeding moeten gebruiken, om voldoende vitamine D binnen te krijgen. Gewoon via zonlicht is gezonder en geeft je ook niet het risico op een overdosis. Daarnaast maakt je lichaam melatonine aan als het donker is, en daardoor word je slaperig. Als het overdag donker zou zijn, zou je de hele dag duf zijn, en 's nachts waarschijnlijk minder diep slapen door het licht. We zouden onze huizen daar natuurlijk wel op kunnen aanpassen: goede lichtdichte gordijnen voor overdag, en felle lampen voor 's nachts.

als we dit probleem dan met zijn allen hebben, snap ik het probleem niet! Zetten we de klok 12 uur naar voor en weg is het probleem. Of we leven met zijn allen snachts (licht) en slapen overdag (donker)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100