Zou de mens überhaupt kunnen overleven als dag nacht wordt en nacht dag?

dus dat je als het pikkedonker is leeft, en als het licht is slaapt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja, ik heb geen keus, ik ben een vampier...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik een vroege 1 aprilgrap gemist?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan wel een über flauwe.

Het beste antwoord

I.p.v. één uur verschuif je de wintertijd gewoon 24 uur. Alleen zal een mens tijdens de dag niet kunnen slapen en tijdens de nacht niet kunnen waken. Deze ritmes worden biologisch bepaald. Gelukkig maar, want ik moet er niet aan denken.
Overleven? Denk het wel, alhoewel ze minder oud zullen worden. Het is n.l. een zeer vermoeiende bezigheid wat jij voorstelt. Dus wat is overleven in deze.

Toegevoegd na 15 uur:
" 24 uur" moet natuurlijk "12 uur" zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Attent van je. Heb het gecorrigeerd.

Andere antwoorden (7)

Natuurlijk zouden wij dit kunnen overleven, d.m.v. elektriciteit maken we het zelf licht.

Maar waarom zouden we dit in godsnaam doen?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, ik heb het jaren lang gedaan in de horeca werkte en een eigen café draaide.

mijn ritme was totaal omgedraaid, maar ik leef nog steeds (mwoah.... adem nog en ben niet koud in ieder geval)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het in de nacht licht is word ik een 'nacht mens'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overleven zouden we zeker kunnen maar het duurt wel een heeeele poos voor je gewend bent als het überhaupt went!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha bij mij was het geen probleem. toen ik in het 'normale' ritme kwam is dan ook mijn slaapstoornis vastgesteld. (eerder wist ik niet eens dat ik er 1 had!)
Dat kan heel goed. Ik werk gemiddeld 1x in de 3 weken snachts van 23.00 tot 07.00 dat is best goed vol te houden. Heb een maatje van me die bijna iedere dag in de nacht werkt. En die wil niks anders. Is alleen slecht omschakelen in t weeked. Want om ineens om 3, 4 uur te gaan slapen ipv 9 uur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overleven wel, maar onze lichamen zullen er wel moeite mee hebben.
Zonlicht hebben we nodig voor vitamine D, als je nooit buitenkomt in de zon zou je veel meer vis moeten eten of supplementen of verrijkte voeding moeten gebruiken, om voldoende vitamine D binnen te krijgen. Gewoon via zonlicht is gezonder en geeft je ook niet het risico op een overdosis.

Daarnaast maakt je lichaam melatonine aan als het donker is, en daardoor word je slaperig. Als het overdag donker zou zijn, zou je de hele dag duf zijn, en 's nachts waarschijnlijk minder diep slapen door het licht.
We zouden onze huizen daar natuurlijk wel op kunnen aanpassen: goede lichtdichte gordijnen voor overdag, en felle lampen voor 's nachts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als we dit probleem dan met zijn allen hebben, snap ik het probleem niet!
Zetten we de klok 12 uur naar voor en weg is het probleem.
Of we leven met zijn allen snachts (licht) en slapen overdag (donker)