Welke studies hebben veel toekomst

Ik weet nog niet wat ik wil studeren maar ik denk iets technisch, ik heb bij werktuigbouwkunde gekeken maar daar gaat het vooral over grote machines(ook wel interessant). Ik vind kleineren dingen/apparaten interessanter. Welke studie past daar het best bij?
Daarnaast zou het fijn zijn te weten welke studies het meeste toekomstperspectief hebben. Ik doe vwo met bio sch wis B en na(en wil iets die vakken doen) en haal 7s en 8ten. Weet eigenlijk niet wat ik wil doen en vind veel beta beroepen/studies leuk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Wordt gids !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn tegenwoordig veel beschikbare banen in de techniek, dus daar hoef je je niet druk over te maken! als je niet weet welke studie bij je past kan ik je alleen aanraden om naar een aantal open dagen te gaan. maak een lijstje met potentiele studies en kiezen maar! als je daarna nog over een paar studies twijfelt kun je aan meeloopdagen meedoen (krijg je ook nog vrij van school van!)
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe waar je goed in bent. Er zijn geen garanties voor werk in de toekomst. Voordat jij met je studie klaar bent kan er in een bepaalde branche wel weer een overschot jn of dat er veel ontslagen vallen. Doe een goede studie, en dat kun je met jouw keuze vakken, en je kunt je kennis op meerdere richtingen inzetten later.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een opleiding op HBO niveau waar nog steeds veel vraag naar is, is de bachelor Opleidingskunde, Training & Human Development van de HAN. Daarnaast heeft deze opleiding een zeer hoge waardering van studenten en het werkveld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat denk je van een studie; 'fijnmechanische techniek'?
beroepen met perspectief;
Fijnmechanisch instrumentenmaker,
Prototype ontwerper fmt,
Fijnmechanisch constructeur/ CAD tekenaar,
Onderhoudsmonteur medische apparatuur,
Kwaliteitscontroleur,
Technisch in/verkoper.

Waar ga je werken?
Ziekenhuizen,
Universiteiten,
Onderzoeksinstituten, laboratoria,
Productieafdelingen,
Lucht-en ruimtevaart,
Computerindustrie.

Als fijnmechanicus ontwikkel je kleine instrumenten bijv.
Diskdrives, fotoapparatuur, Pods, mobieltjes, maar ok beveiligingscamera's, hartdotterapparatuur e.d.
In dit vakgebied werk je met gevoelige machines en precisieapparaten zoals; CNC machines, lasersnij- of waterstraalmachines. Je werkt je 3 D ontwerp uit met behulp van een CAD-CAM computer en vervolgens wordt
het door jou bedachte voorwerp door één van de machines tot op een honderdste van een millimeter nauwkeurig uitgesneden.

Het is arbeidsintensief werk dat creativiteit en grote nauwkeurigheid van je vraagt.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, mooi uitgebreid antwoord