Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke zekerheid bied de evolutietheorie?

Dan heb ik het over het individu en de samenleving.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
428

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De evolutietheorie biedt geen enkele zekerheid voor het individu of de samenleving.

De evolutietheorie gaat niet over individuen, en in de samenleving zijn vast allerlei processen gaande die goed passen in de evolutietheorie, maar zekerheden? Die zijn er niet, behalve dat je geboren wordt en dood gaat, maar daar heb je de evolutietheorie niet voor nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat de evolutietheorie begrijpelijk,logisch en beredeneerbaar is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
C+ van mij. De evolutietheorie biedt evenveel zekerheid als elke andere wetenschappelijke theorie. Net zoveel als bijvoorbeeld de zwaartekrachtstheorie. Die zou ook fout kunnen zijn, ja - maar hoe (on)waarschijnlijk is dat? Van mij een C+.
Diegene die de aardse evolutie als waarheid aannemen,zullen daar een zekerheid aan verbinden dat God's aardse schepping nooit heeft plaats gevonden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Nee hoor. Evolutie is iets heel anders dan schepping. Evolutie gaat over de ontwikkeling van het leven *nadat* het eenmaal is ontstaan. Evolutie zegt dus helemaal *niets* over het ontstaan van het leven!
Dat de beste, en de sterkste ,de beste kansen hebben om te overleven en de mogelijkheden in zich dragen om verder te evolueren,en aan te passen ,naargelang de omstandigheden zich voordoen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen zekerheid .
Er was eerst niks en dat is ook nog ontploft zonder zuurstof ontploft niks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding