als je niet goed voor een toets leert, hoe kan je dan een beetje voorspellen welke vragen er op de toets komen?

ik schrijf vaak een paar antwoorden op m'n hand, maar dan krijgen we juist hele andere vragen op de toets en is alsnog mijn cijfer verkloot :x.!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Lastig te voorspellen als je mavo doet zul je vooral veel leervragen krijgen doe je vwo krijg je vooral veel inzicht vragen. Ik zelf doe havo en om te spieken ga ik achterin de klas zitten en heb een spiekbriefje in me zak en gebruik dan veel afkortingen op dat briefje dan past er veel op en kan je dus veel spieken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je toetsen niet wilt verkloten moet je de stof leren. Dan kom je niet voor verrassingen te staan.

Wat je kunt doen is een hele mooie spiekbrief maken tijdens het leren. Die spiekbrief kijk je nog even door voor je de toets maakt en dan stop je hem in je tas.

Gegarandeerd dat je de stof goed kent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal wel zo zijn maar je hebt niet altijd zin om te leren of soms kan je niet leren of heb je al huiswerk voor een ander vak. Afkijken op een goede spiekbrief kan dan heel handig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, op school leer je dan ook wat je de rest van je leven zal blijven achtervolgen: dat 'geen zin' er niet altijd toe doet. Denk je dat mijn baas me gewoon iedere maand blijft betalen als ik soms 'geen zin' heb of het 'te druk' heb met andere dingen? Als je geen zin hebt, dan máák je maar zin. En verder is het een kwestie van goed plannen, en dan maar een paar avonden tot laat doorbuffelen als je toch te veel huiswerk tegelijkertijd krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tjongejonge, huiswerk voor wel meer dan 1 vak. Hoe durven ze...
Mijn stelling is dat je alles wat je op je hand kunt schrijven in 1 minuut uit je hoofd kunt leren, dus ik snap je strategie niet zo.

Ik zou verder geen energie steken in het maken van voorspellingen, maar gewoon je stuff leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je daarvoor het beste kunt doen, is de hele leerstof samenvatten in plaats van wat losse kreten op je hand te schrijven. Gewoon gestructureerd, per alinea de hoofdgedachte opschrijven. Zo zitten de dingen waar naar gevraagd wordt er altijd bij.

Die samenvatting kun je natuurlijk nooit in zijn geheel mee de klas in krijgen. Maar weet je wat het mooie is? Door de moeite die je erin steekt om de boel samen te vatten, ben je intensief met de leerstof bezig. En presto, tijdens de toets wéét je dan gewoon nog wat er in je boek staat in plaats van dat je het van je hand moet lezen, dus wordt je cijfer niet verkloot.