Hoe komt het dat mijn potje nagellak uit elkaar sprong?

Ik had een beetje nagellak overgegoten in het ene potje, voor een mooiere kleur. Ik draaide het potje dicht. Een minuut later hoorde ik " pats" ! het flesje lag stuk op tafel in een nagellakplas.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik had er zelf nog nooit van gehoord maar je bent niet de enige, zie de link De enige verklaring die hier wordt gegeven is dat het ontploft als je het in de magnetron zet, óf dat er toch 2 verschillende soorten oplosmiddel in zaten die met elkaar reageerden maar persoonlijk vind ik dat twijfelachtig want ik zou niet weten wat dit dan kan zijn misschien reageerden de kleurstoffen met elkaar (al klinkt dat ook vreemd)

Bronnen:
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraa...

Blijkbaar zorgen die 2 stoffen samen voor een ontploffinkje? Wel heel bijzonder

misschien door de vermenging, gebeurde er iets wat het samen niet kon verdragen, is bij mij nog nooit gebuert inidergeval

Ik weet bijna zeker , door dat het te warm geworden is .Had je het verwarmd voor je ging mengen ?

Heb je er niet perongeluk nagellakremover of ander gemisch spul in gelekt? Anders heb ik namelijk geen flauw idee, ik vind het zo ie zo al een beetje vreemd.. misschien door de druk van de nagellak op het potje? ik weet het niet hoor.. :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100