Hoe komt het dat mijn potje nagellak uit elkaar sprong?

Ik had een beetje nagellak overgegoten in het ene potje, voor een mooiere kleur. Ik draaide het potje dicht. Een minuut later hoorde ik " pats" ! het flesje lag stuk op tafel in een nagellakplas.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik had er zelf nog nooit van gehoord maar je bent niet de enige, zie de link
De enige verklaring die hier wordt gegeven is dat het ontploft als je het in de magnetron zet, óf dat er toch 2 verschillende soorten oplosmiddel in zaten die met elkaar reageerden maar persoonlijk vind ik dat twijfelachtig want ik zou niet weten wat dit dan kan zijn

misschien reageerden de kleurstoffen met elkaar (al klinkt dat ook vreemd)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Blijkbaar zorgen die 2 stoffen samen voor een ontploffinkje?
Wel heel bijzonder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien door de vermenging, gebeurde er iets wat het samen niet kon verdragen, is bij mij nog nooit gebuert inidergeval
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet bijna zeker , door dat het te warm geworden is .Had je het verwarmd voor je ging mengen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je er niet perongeluk nagellakremover of ander gemisch spul in gelekt?
Anders heb ik namelijk geen flauw idee, ik vind het zo ie zo al een beetje vreemd..
misschien door de druk van de nagellak op het potje?
ik weet het niet hoor.. :)