Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er trucjes om de betekenissen van woorden te kunnen onthouden?

Voor een Toets

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
816

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Ezelsbruggetjes maken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onthoud van betekenis enkele steekwoorden of begin letters
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ezelsbruggetjes willen wel eens helpen. Ik weet niet hoe je leert, maar 3x 10 minuten met 5 minuten rust tussen door, werkt beter dan 30 minuten achter elkaar leren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een week hebt en je zou elke dag 10 min iets leren, leer je meer dan als je in een keer 2 uur zou leren. Terwijl je bij het laatste er ook nog langer over doet, onthoudt je t ook nog eens minder goed!
Maak ezelsbruggetjes, of kijk of een woord op een ander woord lijkt. Het Duitse woord 'Schwiebel' kon ik onthouden, omdat dat op het Friese woord 'sipel' lijkt (betekenis: ui). In het Servisch heb je het woord 'sok', dat betekent sap. Dat onthoud je, omdat het 'grappig' is dat zo'n woord iets anders betekent. En sommige woorden lijken gewoon op elkaar in veel talen. Nederlands: melk, Duits: Milch, Engels: milk, Russisch: moloko.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
herhalen, herhalen, herhalen.
schrijven en niet alleen lezen of opzeggen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, volgens mij wordt dit niet bedoeld met de vraag! ;)
Ja, door te kijken of de woorden lijken op woorden die je al kent. En andere ezelsbruggetjes bedenken. En leren met teah2000, wrts of provoc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding