Voor de elektriciteit die jij gebruikt. 5% van alle elektriciteit in Nederland wordt door 1 kerncentrale in Nederland opgewekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook soms voor de aandrijving van onderzeeërs! Lekker stil.......

Toegevoegd na 4 minuten:
Een kernonderzeeër (ook: atoomonderzeeër, kernonderzeeboot, atoomonderzeeboot) is een onderzeeboot die voor haar energievoorziening met één of meerdere kernreactoren is uitgerust.

Net zoals in een kerncentrale wordt hiermee stoom opgewekt waarmee diverse stoomturbines worden aangedreven die voor de voortstuwing van de onderzeeboot zorgen alsmede voor de stroomvoorziening aan boord. Ook wordt hiermee voor de zuurstofwinning gezorgd door middel van elektrolyse....