wat gebeurd er met de mensen die in aanraking zijn gekomen met radioactief afval? (nu in Japan)

je ziet op tv, dat mensen in de rij staan om met een soort (ik zou bijna zeggen metaaldetector) apparaat gescand te worden. als ze inderdaad nu radioactief blijken -of ermee besmet zijn (ik weet niet hoe je het precies zegt) wat gebeurd er dan met ze? ik heb bij sommige vragen die erop lijken gelezen dat ze minstens 3 dagen moeten worden afgezonderd. worden ze zelf ook ziek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het besmettingsniveau zal (nog) niet heel erg hoog zijn.
Een uitleg over radioactieve besmetting vind je hier: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/52927-radioactiviteit-en-besmetting.html
En hier: http://www.kicero.be/2011/03/13/hoeven-we-te-vrezen-voor-radioactieve-besmetting/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als ze die stoom die is vrijgelaten hebben ingeademt kan het zomaar dat ze over 30 jaar kanker hwbben maar verder weet ik er niet veel van wel dat je een erg vergrote kans hebt op gehandicapte kinderen