Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Rusland heeft aangeboden energie te leveren aan Japan, in verband met de problemen in de kerncentrales aldaar. Hoe doen ze dat?

Hoe 'brengen' ze energie daar naartoe?

13 jaar geleden
629
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men neme wat fietsen, dynamo's, en een stel gedetineerden uit Siberië. Een mobiele energiecentrale!
Snuffel
13 jaar geleden
Voor mij is het allemaal heel abstract.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah joh, er loopt gewoon een draad van Rusland naar Japan. Anders kan het gewoon niet.
Snuffel
13 jaar geleden
Het blijft ergens bizar vind ik.
Snuffel
13 jaar geleden
Hoe hebben ze die draad aangelegd? Ik weet het dat is een compleet andere vraag. Het lijkt wel of er over de hele wereld kabels en draden en buizen lopen. Bizar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon, je zet een kabelrol op een boot en vaart van de ene naar de andere kant en ondertussen rol je die kabel af. Misschien hebben ze tegenwoordig ook wel andere manieren bedacht, maar daar ben ik niet van op de hoogte.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Via onderzeese kabels word de stroom van het netwerk van rusland naar japan gestuurd. Dit kan door de netwerken van andere
Landen te gebruiken in de connectie. De centrales gaan alleen in op de vraag, een beetje sneller draaien kunnen ze wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze hebben dus blijkbaar een elektriciteitsnetwerk, net als europa.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gelezen dat dat met tankers gaat omdat er geen pijpleiding tussen beide landen bestaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding