Een ziekte waarbij de spieren in het aangezicht verlamd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het syndroom van Moebius, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Moebius
"Augustus Ferdinand Möbius (Schulpforta (Keurvorstendom Saksen), 17 november 1790 – Leipzig, 26 september 1868) was een Duits wiskundige en astronoom."
"Hij is vooral bekend door zijn ontdekking van de Möbiusband, een tweedimensionaal oppervlak met slechts één kant indien ingebed in driedimensionele Euclidische ruimte."
http://nl.wikipedia.org/wiki/August_Ferdinand_M%C3%B6bius , daar staat ook een voorbeeld van zo'n möbiusband.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moebius, voor breisters is het een manier om een sjaal te breien , voor menig kunstenaar een bron van inspiration, en voor wiskundigen topologische structuur, maar in feite was Möbius een een man die naast heel veel andere dingen ook de möbiusring heeft bedacht (ontdekt). Een Moebiusring is een ring, maar geen gewone. Een moebiusring ontstaat als je van een reepje papier de uiteinden gedraaid aan elkaar plakt.