Een oranje steen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het calciet. Zie de website:

http://www.edelsteentje.nl/edelstenen/calciet%20oranje.htm

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry, ik lees nu op http://allenamen.nl/edelstenen/ dat calciet voorkomt in bijna alle kleuren. Dus calciet is niet specifiek een oranje steen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Die website kan overigens wel handig zijn om zelf op zoek te gaan!

Toegevoegd na 9 minuten:
Deze website meldt als mogelijke oranje stenen: Carneool, Maansteen en Amber.

http://www.sangha-reiki.com/Sangha-Wicca/WiccaWegwijzer/Edelstenen/Edelstenenkleuren.htm
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amber is geen steen
Het zou calciet kunnen zijn, een veel voorkomende en relatief zachte steensoort. Het is doorzichtig met een glasachtige glans. Soorten: oranje calciet, geel calciet, wit calciet, blauw calciet, groen calciet, mangano (of roze) calciet, rood calciet.

Of wellicht bedoel je koraal?

Of als het een vraag is m.b.t. chakra's, wellicht carneool?
'Oranje is een warme kleur die zorgt dat je minder snel bang bent. Het zorgt ook dat je lichaam goed kan vechten tegen ziektes. Als je oranje draagt, een oranje edelsteen, kunnen ruzies met anderen sneller opgelost worden omdat je er eerlijk tegenaan kijkt. Carneool is een steen die bij de 2de chakra past'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mogelijk:

• Spessartite Garnet
• Zircon
• Fire Opal
• Sapphire
• Tourmaline
• Imperial Topaz
• Moonstone
• Star Moonstone
• Citrine
• Andesine