wat gebeurt er met je als in een magnetron gaat staan?

Toegevoegd na 2 minuten:
uiteraard waneer deze dus aanstaat. en er een mens in past.
gaat je bloed koken? spat je uitelkaar zo als je in films ziet ? of is dat weer overdreven.

Weet jij het antwoord?

/2500

volgens mij verbrand je dan

Alle H-atomen in je lichaam gaan veel heviger trillen. Dus je bloed zal letterlijk gaan koken. Neem dat je dan uitdroogt. Of je ontploft door de toenemende druk...

je spat uit elkaar. dus maar niet proberen er blijft niet veel van je over.het schijnt eens gebeurt te zijn in amerika met een hondje Toegevoegd na 47 seconden: die baas van het hondje wilde het hondje snel drogen nadat hij in bad was geweest en heeft het avontuur niet overleefd.

Een elektromagnetische straling heeft een doordringingsdiepte. Deze is afhankelijk van de golflengte (1/4 van de golflengte). Een mens is te groot om in een magnetron in zijn geheel te worden opgewarmt, dit itt kleinere waren welke normaal daar opgewarmt worden. Wel wordt het buitenste deel van je lichaam sterk opgewarmt waardoor de gehele huid en de weefsel lagen daaronder zullen verbranden / koken...gevolgen zijn ook afhankelijk van de warmte afvoer van je huid naar binnen in je lichaam dmv de bloedsomloop. Overigens zal ook als slechts het buitenste deel van je lichaam sterk opgewarmt wordt, ook door stolling van je bloed in de aderen, deze opwarming dodelijk zijn. Het lijkt me overigens sterk dat een standaard magnetron het vermogen zou hebben om een menselijk lichaam zo snel te verwarmen dat je uit elkaar spat.

Ik hoorde van iemand die met labdieren werkt, dat er wel eens muizen in de magnetron gedaan werden... Schijnt nog een redelijk humane manier van doden te zijn, al is het idee natuurlijk vreselijk! Ze doen het op die manier, omdat het lijfje dan in tact blijft (mocht je daar nog iets op willen testen. Het enige dat echt kapot gaat zijn de hersenen, ik geloof dat die redelijk ontploffen door de druk.

Het cytoplasma in de cellen gaat koken en verdampt, waardoor de cellen kapot gaan. En dan ga je dus dood, je cellen ontploffen.

Bronnen:
Boek: biologie voor jou

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100