Waarom bestaat er geen enkelzijdig papier?

Hiermee bedoel ik dat je op één kant van het blaadje iets ziet en als je het omdraait is er niets meer (of het is doorzichtig, ik weet niet precies hoe ik me dit voor moet stellen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (7)

omdat we niet in een sprookje leven,maar in de echte materiele wereld.
13 jaar geleden
Omdat alles wat een voorkant heeft onontkomelijk ook een achterkant heeft.
Amadea
13 jaar geleden
Je kunt je niet zo goed voorstellen hoe dit eruit zou moeten zien. Misschien is dat ook wel de reden dat niemand zich er iet bij voor kan stellen.

Even een vraagje terug waarom zou je het willen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bestaat wel. We noemen dat een elektronisch document.
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Daar komt geen papier aan te pas....
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Op mijn scherm ziet het er toch echt uit als papier, hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vindt een goede reactie hoor. Eeen digitaal document kan je niet omdraaien. Je kan alleen de voorkant beschrijven. En alleen met de printer de achterkant bedrukken op écht papier.
Omdat de wereld die wij kennen 3 dimensies heeft. Wat je wilt is trouwens wel heel apart. In een 2 dimensionale wereld zou je papier wel lengte en breedte hebben maar helemaal geen dikte. Dan zou je dus aan beide zijden eigenlijk niets zien

Ik denk dat je de vraag stelt omdat een papier zo dun is maar als je alles flink zou vergroten wordt het een soort tafelblad of een deur, daarvan vraag je je ook niet zo snel af waarom je beide kanten kunt zien
13 jaar geleden
wie zegt dat het niet bestaat?

je kan via de link op een site komen waar je ziet hoe je het voor je kan zien.
tevens kan je er gelijk enkelzijdig papier bestellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is papier dat niet dubbel bedrukt is... enkelzijdig is dus dat het aan één kant bedrukt is..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet je, ik vond de vraag zo simpel, en het antwoord zo logisch dat het op een andere boeg heb gegooid. bij dit papier zie je iets op de ene kant (het is bedrukt) en op de andere kant zie je niets (het is niet bedrukt)
en het ook nog eens eenzijdig papier, dus het bestaat. nou, dan klopt het toch helemaal met de vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik vind van niet, want er wordt gevraagd of er papier bestaat waarbij als je het omdraait je niets meer ziet, of dat het doorzichtig is. En dat inpakpapier van jou zie je nog steeds als je het omdraait, het is niet ineens verdwenen of doorzichtig geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er wordt gevraagd of er papier bestaat waarbij als je het omdraait je niets meer ziet (al uitgelegd)....
(of het is doorzichtig, ik weet niet precies hoe ik me dit voor moet stellen) omdat ze niet weet wat ze zich erbij voor moet stellen is doorzichtigheid geen uitgangspunt maar een mogelijke optie doorzichtig zijn is dus geen voorwaarde, er hoeft dus #per definitie# niets te verdwijnen of doorzichtig te worden.
Je zou het wel kunnen maken. Alleen de toepassing op een papiertje lijkt niet echt raadzaam. Maar bijvoorbeeld een televisie met een camera erachter die het beeld van achter de televisie laat zien kan ondoorzichtig lijken. Echter, het blijft een achterkant hebben...