internet heeft de mens veranderd.hoe zal dat zich verder ontwikkelen?

meer mensen komen aan informatie,en veel sneller.de mens ontwikkelt ineens in rap tempo.hoe veranderen wij hierdoor en hoe zal t in de toekomst uit gaan zien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een groot verschil met het dierenrijk is dat wij eerst problemen scheppen om deze vervolgens weer op te lossen.
Door internet is de mens niet veranderd maar door alle factoren samen dus niet alleen internet zijn we constant aan verandering onderhevig de wetenschap schrijd voort etc.
Neem als voorbeeld verkeer. De mens is feitelijk gebouwd voor een snelheid van zeg maar 20 kilometer per uur.
We bouwen voertuigen die met factor 200 kunnen bewegen.
Je kunt je voorstellen wat er gebeurd als je met die snelheid ineens stik komt te staan.Een probleem is geboren en naarstig gaan we opzoek naar oplossingen.
Door gordels, kreukelzones, kooiontructies, airbag etc. creeren we dan een soort scheinveiligheid.
De ontwikkeling gaat dan een soort wedloop worden tussen enerzijds het steeds complexer worden van de problemen en anderzijds de drang, noodzaak etc. om deze )steeds sneller' op te lossen. Winnen zullen we echter nooit, er zal altijd sprake zijn van reactie.Zouden we ooit in staat zijn onsterfelijk te worden, dan zou er weer een )wereldvoedsel' probleem ontstaan en moeten we daar weer een oplossing voor vinden.
In hoeverre we gaan naar een situatie waarin robots andere robots bouwen en die weer robots bouwen die op hun beurt ook weer robots bouwen om robots te bouwen weet ik niet maar met technieken als nano techniek, supergeleiding etc.
,en geloof me maar als ik zeg dat er wereldwijd nog heeeel wat op de plank ligt, veel meer dan waar wij weet van hebben, zijn we in elk geval nog lang niet klaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een deel van de informatie die we "vroeger" opsloegen in onze hersenen is nu Online te vinden. Dat betekent dat we 'vanzelf' internet leren te gebruiken als een verlengde van wat we weten. We hoeven veel niet meer te onthouden , maar we kunnen leren onthouden waar we het kunnen vinden op internet.

Verder maakt internet mensen ( helaas) minder diepgaand. In plaats van boeken en kranten lezen wordt er nu liever kleinere stukjes op internet gelezen. Opinie en debatten worden minder diepgaand.

Verder heeft "het volk " nu een spreekbuis gevonden . Dit is niet denigrerend bedoeld, maar niet - genuanceerde opvattingen en meningen worden " als waarheid " verkondigd. Dat maakt dat anderen het gaan geloven, omdat geschreven dingen nou eenmaal veel indruk maken.

Deze drie processen zijn al ingezet en gaan verder .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De boekdrukkunst maakte het mogelijk, dat ideeën zich konden verspreiden. Naast ideeën is er veel meer pulp gedrukt. Het netto resultaat is echter positief. Overheids ingrijpen heeft altijd negatieve effecten gehad, liks om of rechts om.

Het internet is ook een manier om ideeën te verspreiden, een zeer democratische manier zelfs. Er is veel pulp te vinden. Of het netto resultaat positief zal zijn, weet ik niet. Dan hangt niet van het internet af, maar van de opvoeding en scholing van de mensen. Bijv. er is veel kinderporno op het internet, maar ik heb het nog nooit gezien en gezocht. Ik ben ervan overtuigd, dat overheidsingrijpen ook hier volledig verkeerd is en juist zal leiden to aftakeling van onze maatschappij: je ontneemt mensen de mogelijkheid om zelf tot een oordeel te komen, en zaken af te wijzen. Dat gaat nooit goed gaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal zover komen dat de mens niet meer zonder internet kan.
Je zult gedwongen worden om van internet gebruik te maken.
De telefoon rekening krijg je nu al niet meer per post,tenzij je er extra voor betaald.
En zo zal het met meer dingen gaan in de toekomst.
Onze kleinkinderen zullen straks een postbode alleen nog in het museum kunnen zien.