Waar op internet kan ik bestaande onderzoeken/enquêtes vinden?

Ik wil een onderzoek houden naar de reden waarom leden zijn gestopt met hun sport. Daarvoor wil ik een onderzoek houden onder gestopte leden. Is er een site waar ik bestaande onderzoeken kan vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je kunt natuurlijk op hyves een groep (hyve) zoeken waar dit onderwerp speelt en bij de polls (vragen) kijken. Of google... Misschien kun je het bij een aantal verenigingen vragen, die hebben vaak ook redenen gekregen van gestopte leden, of tips, bij de volleybal en tennisclub in ons dorp is dat tenminste wel, en ook bij de harmonie... Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de literatuur (tijdschriften, boeken etc.) zullen allicht goede onderzoeken gepubliceerd zijn waarbij dit in andere omstandigheden goed onderzocht is. Je moet deze literatuur echter wel kunnen vinden. Ik zou zoeken in Google Scholar en kijken wat daar aan onderzoek te vinden is. Voordeel van dit soort studies is dat de onderzoeksmodellen meestal al gevalideerd zijn, en dat de validiteit en betrouwbaarheid gewaarborgd zijn.

Aan de andere kant is er niets op tegen om zelf een model op te stellen en hier een aantal vragen bij te verzinnen.