Hoe komt de middelandse zee aan zijn naam?

hij bevindzich nou niet bepaald in het midden van het land.
Maar stamt de naam nog uit de romeins tijd oid?
de benaming mediteraanse zee zou volgens mij beter zijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
hij bevond zich medi in de Romeinse terra, dus de naam is perfect gekozen

Het beste antwoord

Hij ligt midden tussen allemaal landen, wordt omringt door land. En zo noemen de fransen hem dus ook mediterranee....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat de zee is gelegen tussen Zuid-Europa, West-Azië en Noord-Afrika. Niet in het midden van het land, maar wel temidden van vele landen.
Amadea
12 jaar geleden
De Romeinen noemden hem Mare Nostrum (onze zee) omdat ze al het land er om heen veroverden. Verder noemen wij het de Middellandse zee omdat (zoals hierboven al gezegd) hij op bijna geen enkele plek aansluit op een oceaan, en omringd door land is.
Mediterrane is niet beter dan Middellandse zee, omdat medi midden betekent, en terra land. Mediterrane betekent dus ook middellands.