Meterkast in woonkamer

Mag je een meterkast in een woonkamer plaatsen? In het bouwbesluit staat hier niets van voorgeschreven. Iemand ideeën waar ik regelgeving hierover kan vinden? Er staat tevens niets in de woningwet... Help mij!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (6)

Ja; ik zou niet weten waarom deze kast niet in de woonkamer mag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat mag maar je moet wel iemand inhuren die dat kan verplaatsen hier is een goed bedrijf https://www.aansluitingen.nl/algemeen/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn nogal wat eisen die aan een meterkast gesteld worden. Zo moet deze vanuit de hal of de gang bereikbaar zijn. Dus dan zou hij al niet in de huiskamer mogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag niet.
Ministerie van Volkshuisvesting maakt de bouwverordening.
In Rotterdam is een centrum voor Bouwkunde, daar kun je het ook vragen. http://www.bouwcentrum-rotterdam.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier nog wat info: http://www.allez-allier.com/spip/spip.php?article131 Mijn oom werkte bij een woningbouwvereniging. In het huizenbestand zat een wijkje uit 1910 met een meterkast in de kamer. Kleine huisjes. Dat moest bij een renovatie allemaal veranderd worden en naar de gang verplaatst. Dat was verplicht anders kreeg die renovatie geen toestemming. Douches werden er ook in geplaatst, die waren er nog niet. Was toen verordening van de Gemeente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.fan.tv/forum/forum_posts.asp?TID=3324
Nee dat mag niet de meterkast mag maximaal 2 meter van de voordeur af zitten, dit is in geval van brand en zo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in mijn vorige woning zat de meterkast vlak bij de voordeur maar wél in de woonkamer!
Als interieurontwerpster ben ik al bij ettelijke mensen thuis geweest waarbij de meterkast in de woonkamer zat. Meestal bij oudere huizen.
Deze twee kan ik mij nog goed herinneren:
Bij één huis was de hele gang weggehaald om de woonkamer te vergroten. De meterkast was weggewerkt in een meubel waar in ook ruimte was voor de TV.
Een ander huis was opgedeeld in beneden en bovenwoning maar had nog wel één gezamelijke voordeur en gang. Op de tekening zie je de meterkast in de hoek van de woonkamer.
Volgens mij is de bereikbaarheid het belangrijkste. De meteropnemer moet er bij kunnen. Maar tegenwoordig kun je vaak zelf de stand doorgeven...
Succes ermee!