mayakalender

Klopt het dat de mayakalender op een andere datum afloopt dan voorspelt is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Dat zou best kunnen...
ze hebben natuurlijk gezegd dat hij in 2012 afloopt maar er zijn genoeg mensen die denken (of hopen) dat dat niet zo is. En dat die kalender afloopt betekend nog niet direct dat de wereld dan ook vergaat. Maar Ik denk dat hij niet echt afloopt.

Toegevoegd na 13 minuten:
hier nog een site met een boek hierover...

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/het-twaalfde-inzicht/1001004010924122/index.html?promo=nederlandse-boeken_tout-boekenhomepage_12e+inzicht-110204-mv-toutnl_1001004010924122_Het+Twaalfde+inzicht#product_images
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ze hebben het verkeerd voorspelt het is pas over 200 jaar of zo dus dan heb je nog genoeg tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bron???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een bron zou inderdaad fijn zijn,
Er zijn vele mensen die zich over dit probleem stuk hebben gebogen. Geen van allen hebben een gelijke uitkomst.
Wie daar dan ook de juiste interpretatie van heeft, is ook niet geheel duidelijk. We kunnen immers niet meer terug naar die ene tijd waarin die voorspellingen zijn gedaan en ze vragen wat nu de juiste datum is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dus niet op 2012 maar ergens in 2300 ofzoo. Wiskundigen hebben dit naberekent. Innmijnnmening is die hele Maya kalender einde van de wereld bullshit , maar ieder z'n mening
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De maya kalender is gemaakt door en voor maya's
de mensen die beweren dat die kalender niet klopt zijn over het algemeen ook geen maya's maar externe geleerden die de kalender op hun eigen wijze belijken.
Volgens de maya's zelf is de einddatum nog gewoon 21 december 2012
En de maya's hebben ook nooit vertelt dat de wereld vergaat dat is ook weer bedacht door anderen.
de ene kalender gaat gewoon over in een volgende kalender en ze beginnen gewoon weer bij nul.
die overgang kan wel gepaard gaan met wat gesputter
maar dat gebeurt niet in 1 dag dit is al bezig en zal naar 21 december 2012 weer afzwakken.