Zonkrachtalarm, ga jij binnenblijven?

Aankomend weekend zal de zonkracht boven de 7 uitkomen. Zie ook: http://www.knmi.nl/cms/content/55318/aantal_dagen_met_sterke_zonkracht

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

nee binnenblijven doe ik beslist niet... ik leef graag buiten...
maar ik ga ook niet in de volle middagzon liggen bakken... dat heb ik nooit gedaan...
ik vind de zon op mijn huid heerlijk, maar geniet daar wel van als ik fiets, wandel of in de tuin werk... heel vroeg of juist later op de dag en dan meestal met een beschermingsfactor opgesmeerd... dit jaar heb ik een groenige :-$ ... maar hij doet goed zijn werk...
en voor het luie weekend (dat ook een doordeweeks weekend kan zijn als ik zaterdag en zondag werk) zijn er in de tuin heerlijke schaduwplekken onder de bomen, luie stoel, boekje erbij, sapje, glaasje wijntje 'savonds een kampvuurtje... laat de zomer maar komen...

btw die zonnekracht is niet alleen iets van nu hoor... toen ik klein was (jaren 60) moesten wij ook in juni, juli, en augustus tussen 11 en half 4 in de schaduw spelen... insmeren gebeurde toen ook, alleen was er niets met beschermingsfactor, maar een bloesje aan en een hoedje op was toen heel normaal bij ons...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Ik ga zeilen op de friese meren.

Wel met SPF 30 op..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, net als anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga binnenblijven, zeer zeker...

Als ik in de zon ga, dan voor tienen en na vijfen...
Kijk als je jezelf in de vinger snijdt dan merk je meteen dat er wat mis is... Dus dat doe je niet...

Als je in de zon gaat bakken, dan merk je niet meteen dat er iets mis is, maar dat wil niet zeggen dat het goed is... Ik doe dat niet... De zon verwoest je genetisch materiaal, en daar ben ik zuinig op...

vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je geen draadloos internet hebt, kan je ook niet GV'en in de tuin...? :)
Ik blijf sowieso altijd uit de zon als het ook maar enigszins mogelijk is. Alleen in het vroege voorjaar, het late najaar en op een winderige dag is het zonnetje wel lekker, en verder ,weg ermee. Ik zit liever in de schaduw. Wel buiten, maar never nooit in de zon. En als het echt warm is, ja, dan zoek ik verkoeling binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga in ieder geval niet liggen bakken, maar dat doe ik toch al zelden tot nooit. Als ik in de zomer lekker buiten ga liggen, vind je me bijna altijd in de schaduw.

Als ik naar buiten ga, natuurlijk wel goed ingesmeerd met een hoge factor, spf 40 of 50. De afgelopen decennia heb ik zorgvuldig de natuurlijke bescherming van mijn huid opgebouwd door héél voorzichtig en héél langzaam te bruinen, altijd goed ingesmeerd. Ik ga dat niet verpesten door weer (niet denkbeeldig, het is me als kind meerdere malen gebeurd) tweedegraads brandwonden op te lopen van de zon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik houd er geen rekening mee.

Ik heb nooit gehouden van bakken in de zon. Ik heb er de rust niet voor. Ik vind het saai.

Ik houd wel van actief buiten zijn. Als de zon sterk schijnt, smeer ik mij in met zonnebrandmiddel. Daarbij ga ik af op mijn gevoel, niet op de zonkrachtwaarschuwing van het KNMI.

Tot nu toe heeft dat mij altijd behoed voor verbranden. Het ergste wat mij af en toe overkomt is een heel licht branderig gevoel na een dag in de volle zon. Vervellen is echt een zeldzaamheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ontloop na 3 zonnesteken de zon per definitie als ik niet naar buiten hoef...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf heel donker van kleur dus zal me niet snel verbranden.

Ik ga heerlijk picknicken in het het bos met een vriendin van me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut niet. Frisse buitenlucht is erg gezond na een week voornamelijk binnen zitten. Ik ga zeker naar buiten, heerlijk onder een goede parasol met boek, laptop en een lekkere versnapering. Kom maar op met die zon!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de weertechneuten kun je in dit geval 10 minuten buiten zitten zonder dat dit gevaar tot verbranding oplevert. Ik ga me echt niet insmeren als ik een half uurtje buiten wil zitten. Ik ga dus niet binnenzitten en ik laat me ook niet bang maken!
De cosmetische industrie vaart er natuurlijk wel bij.

Ik vraag me trouwens af hoe dat met die volkeren zit die in de rimboe leven en naakt rondlopen. Krijgen die massaal huidkanker?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn over het algemeen volkeren met een donkere huid, die beter tegen de zon kan. Als die mensen massaal niet tegen teveel zon konden, waren ze al lang kleding gaan dragen.
Ik ga absoluut niet binnenblijven. Ik ga lekker naar de stad en naar de markt. Daarna lekker een terrasje pakken, dat wel in de schaduw.

Misschien ook nog even naar het strand, voor mij 5 minuten lopen, smeer mijzelf wel altijd goed in!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik ga zeker binnenblijven. Kan ook niet anders, heb een baan :(
Zo gauw mijn werktijd er op zit ben ik echter buiten te vinden. Lekker even zwemmen, fietsen en hardlopen. De zonkracht is dan echter al behoorlijk gedaald.

Morgen dagje vrij, bij goed weer zit ik hele dag buiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet, ik ga er lekker van genieten.
Hypes zijn aan mij niet besteed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het te warm wordt zoek ik de schaduw op, maar met mooi weer binnen gaan zittten? Dacht het niet....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga heerlijk naar buiten en van het zonnetje genieten. Ik ga me wel insmeren maar niet meer dan anders. Heerlijk, heb er nu al zin in! Vooral na weer een werkweek in een gebouw waar geen raam open kan.