Lees je wel eens stellingen bij proefschriften en heb je er een onthouden die je heel goed, treffend of mooi vond?

Zelf heb ik er twee onthouden die ik nooit meer zal vergeten, denk ik. De eerste is meteen de kortste: "De zee verkwikt." (dat was van jaren geleden en het is feitelijk nog steeds waar, vermoed ik). De tweede luidt: "De beste stelling is een Lundia-stelling". Omdat ik in mijn studeerkamer Lundia-stellingkasten heb, denk ik dat die me aansprak en nog steeds aanspreekt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Ik volg ze regelmatig.
Mijn favoriet is:
"Een bodemloze put is geen put, maar een tunnel"
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi... ik wou dat ik al rechten had om je een 'duim' te geven... (nog even en ik ga naar niveau 2!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar volg je ze?
AWM
14 jaar geleden
Hier:
http://www.nederlands.nl/nedermap/stellingen
Maar de website is nu uit de lucht, merk ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prachtig, meteen geRSSt. Bedankt!
AWM
14 jaar geleden
Ja, er staan alleen de 'grappige' stellingen in van de promovendi. "De vuile vaat in een studentenhuis is zoals het universum, niemand weet hoe het is ontstaan, maar het blijft zich continu uitbreiden."

Andere antwoorden (4)

Een wiskundige is een ingenieus apparaat om koffie in formules om te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik nog studeerde moesten de promovendi de stellingen ook nog vededigen. Je haalde het wel uit je hoofd om zulke stellingen te gebruiken. Ik weet wel dat het gebruikelijk was om één grappige stelling te nemen, maar het was toch de kunst om er een te nemen die enigzins bij het onderwerp pastte. Ik ben heel benieuwd naar jullie proefschriften dan. Ik heb er helaas geen, ben gestopt na mij Master.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stelling_(proefschrift)

Toegevoegd op 22-06-2009 19:50:24
Zoals hier:
http://www.goeievraag.nl/vraag/dalen-geniet-pieken-denk-stelling.14389
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die verwijzing naar die andere goeievraagvraag klopt: dat is mijn vervolgvraag op deze vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet ik. Ik vind die vraag specifieker en daarom interessanter. Omdat er context achter zit.
het woord ''speciaal" in dierenspeciaalzaak is geheel overbodig.

Het is niet waarschijnlijk dat een indier nog voor de milleniumwisseling de tour de france zal winnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn proefschrift had ik: Vrijheid van meningsuiting is een recht, geen plicht, welke ik nog steeds wel redelijk vind. De andere stellingen zou ik moeten opzoeken.