Dromen mannen meer over gevaarlijke beesten dan vrouwen?

Van oorsprong zullen mannen misschien jagers zijn geweest die gevaarlijke beesten moesten trotseren.
Maar zou deze evolutionaire reden een oorzaak kunnen zijn dat mannen meer over agressieve honden slangen draken en haaien etc dromen dan vrouwen. En mocht dat zo zijn waar ligt dat biologisch gezien dan aan?

Kan verhoogde testosteron daar een bijdrage aan leveren of juist een teveel dopamine etc.? Of dromen vrouwen ook veel over gevaarlijke beesten?

erotisi
7 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Er is geen wetenschappelijk bewijs dat mannen meer dromen over gevaarlijke beesten dan vrouwen. Uit onderzoek is gebleken dat mensen in het algemeen meer dromen over gevaarlijke beesten dan over andere onderwerpen.
Bronnen:
2 maanden geleden