Weet iemand een website of een boek die een goede handleiding geeft voor het implementeren van veranderingen?

Ik ben bezig met mijn eind scriptie waarin ik een nieuwe werkmethode heb ontwikkeld. Nu moet ik hier alleen nog een implementatieplan voor schrijven. Ik heb al meerdere boeken gevonden en het internet afgezocht, maar ik heb niet iets gevonden dat een mooi stappenplan geeft. Heeft iemand een tip voor mij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je zoekt op verandermanagement of change management (want dat is het) vind je prima stappenplannen. In bijgaande link vind je het 8 stappenplan van Kotter. Daarin staat per stap ook een goede toelichting wat je in dat onderdeel moet doen en dus beschrijven.

Succes met je scriptie!

O ja, mocht jij een stappenplan voor procesherontwerp (business process redesign) tegenkomen, dan is dat van harte welkom, daar zit ik nu op te zwoegen namelijk ;-)
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Dank je kirry, ik zal het boek opzoeken en kijken of het me vooruit helpt.