Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan echt niet kapot? Behalve een diamant?

Iets wat niet kapot te maken is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vloeistoffen krijg je mechanisch niet makkelijk kapot, wel elektrolytisch of chemisch.

En puur neutronen (zwarte gaten) is niet vzv ik weet niet meer kapot te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Alles kan kapot, zelfs diamant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt het zelf, hij kan kapot, en dat was toch de vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg alleen maar dat alles kapot kan, of was je blijer geweest met een antwoord, alles behalve diamant kan kapot... Eigenlijk -1voor de onnozele vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
chemisch kan diamant wel kapot. De koolstof kan reageren met zuurstof tot CO2 verbranden dus.Diamant slijpsel blijft gewoon diamant(stof)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een diamant kan dus wel kapot... klaar weer! :)
Cryofiel
13 jaar geleden
Een diamant kan ook smelten en verdampen. Dan nog verbranden. Naar keuze in een kernreactor om de restproducten om te zetten in iets heel anders. Kapotter dan dat kan bijna niet meer. Dus inderdaad, ook een diamant kan (heel erg) kapot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, nou een flinke lel met een hamer kan een diamand écht in gruzelementen brengen! Hard≠onbreekbaar.
Een konijn. Die kan alleen dood, niet kapot
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Een speelgoedkonijn kan toch echt wél kapot gaan.
Amadea
13 jaar geleden
Nou, wat ik op Schiermonnikoog heb gezien van de konijnen die myxomatose hadden. Die gingen toch eigenlijk ook kapot.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou een konijn nemen met ogen van diamant....
Water het verdampt maar blijft bestaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zuurstof. Niet kapot te krijgen ;)
ook scheikundig niet. zuurstof bestaat uit O2 (die 2 moet laag zijn ;) ) en is niet verder te ontleden. Daarentegen wel als je het laat reageren met waterstof, dan word het H2O. Maar puur O2, zonder een andere stof in de buurt, is niet kapot te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Echt wel! Je kunt het bestralen met UV-licht. Dan krijg je O3, ozon. Je kunt het bestralen met protonen of neutronen van de juiste snelheid. Dan wordt het omgezet in andere elementen - fluor, neon, stikstof, koolstof, en dan zijn er vast nog wel wat mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar dan gaat het niet kapot ;) het blijft bestaan, maar dan hebben 3O2 zich samengevoegd tot 2O3. En je hebt iets speciaals nodig. Je kunt het niet kapot maken zoals de meeste dingen met een mes of een steen of door het hard op de grond te gooien. Je kunt zuurstof niet kapot krijgen, ZONDER reactie. Want de overgang tussen O2 en O3 is een vormingsreactie (3O2 + (UV-straling (ik weet de scheikundige naam niet)) -> 2O3).
Cryofiel
13 jaar geleden
De vraagsteller vroeg of het kapot kan - niet of je het *op een bepaalde manier* kapot kunt krijgen. Dus zijn kernreacties toegestaan. Toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ spygog , zuurstof kan ook kapot wat dacht je van een verbranding van koolstof houdend materiaal dan word het CO2 of CO.
Mijn huwelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha vind dit een plus waard hoor....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor je positieve instelling
echte liefde!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gasvormig argon, dat reageert bijna nergens mee, neon trouwens ook. Dat zijn edelgassen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de verzameling atomen in het universum

uitleg:
voor de rest is alles op één of ander schaal wel kapot te krijgen. Neem bijv de aarde, wij hebben het er wel over dat we de aarde kapot maken maar dat is meer het leven en het klimaat enz. Die tonnen wegende bol kunnen wij niet echt omvormen tot iets anders.
Zou echter de zon ontploffen is de aarde (en alles erop) een verdampend stofje in ons zonnestelsel (en geheel uit elkaar gevallen)

Ik denk dus zelf dat het het geheel van energie en materie is dat altijd zal blijven bestaan
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Alles kan kapot zelfs een diamant. Alles heeft ook een einde zoals het ook een begin heeft. Zelfs tijd heeft een begin en einde dus zelfs dat gaat kapot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plastic, kijk maar naar de plastic eilanden in de Pacific :-(
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met mijn moker er op? Geen schijn van kans :)
Een computerbestand die je steeds maar backupt.

(zoals je favoriete mp3 collectie, die mag toch niet verdwijnen?)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kauwgum, je kan het uitrekken maar het kapot maken wil niet :P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding