hoe kan je het best je brein trainen ??

dit leek me wel een goeievraag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het brein is op veel gebieden te trainen, welke bedoel jij met deze vraag, wat wil je trainen?

Antwoorden (11)

Kleine rekensommetjes doen en steeds moelijker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
memory spellen spelen...
veel lezen, veel luisteren..
het spelen van spellen daar train je je brain echt mee..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Ben jij oma van een kleindochter geworden? Gefeliciteerd dan!
als je elke dag je hersenen gewoon gebruikt hoef je niet perse iets extra's te trainen maar het kan zeker geen kwaad. Je traint al door je regelmatig iets af te vragen en daar iets mee te doen

bijv je eet in een restaurant en ipv de rekening klakkeloos accepteren het even uit je hoofd narekenen.

Je af en toe "gekke" dingen af te vragen: hoeveel straten zitten er tussen .... en .... (dan dwing je jezelf een soort plaatje in je hoofd te maken)

er zijn ook allerlei programma's voor de computer te koop maar het kan dus ook met huis-tuin-keuken dingen
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 van mij.
Door dagelijks te blijven oefenen. Kijk eens op deze site;
http://breintrainer.plusonline.nl/games.html

Klik op het rechtervakje boven bij mijn training en registreer je eerst. Je krijgt zelfs een persoonlijke virtuele coach die je begeleidt en je vorderingen bijhoudt.
Je kunt ook gericht die delen trainen waarin je minder goed bent en deze verbeteren. Juist, door deze te trainen.
amc
13 jaar geleden
Ik ben bv liefhebber van woordspellen.
Op mijn werk doe ik samen met een collega vrijwilligger elke dag een cryptogram.
En natuurlijk wil je beter zijn als je collega.
Hij is een echte puzzelaar.
Maar samen kom je verder.
Je blijft denken.
Maar eigenlijk alles waar je hersenen actief mee bezig zijn is goed.
Dus gymnastiek voor je hersenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Muziek maken schijnt ook je brein op vele manieren te stimuleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Braintrainer op de nintendo ds
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel varieren ipv gewoontes hanteren. Andere route nemen, eens met je andere hand schrijven, dingen in een andere volgorde doen, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb laatst een artikel gelezen over wat goed is voor je hersenen en het beste is regelmatig bewegen/sporten.
Klik even op de link hieronder:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door elke dag oefeningen te doen op deze site..
www.neurocampus.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt daar verchillende programma's bijv. op je ds,