hoe kan je het best je brein trainen ??

dit leek me wel een goeievraag

Weet jij het antwoord?

/2500

Kleine rekensommetjes doen en steeds moelijker

memory spellen spelen... veel lezen, veel luisteren.. het spelen van spellen daar train je je brain echt mee..

als je elke dag je hersenen gewoon gebruikt hoef je niet perse iets extra's te trainen maar het kan zeker geen kwaad. Je traint al door je regelmatig iets af te vragen en daar iets mee te doen bijv je eet in een restaurant en ipv de rekening klakkeloos accepteren het even uit je hoofd narekenen. Je af en toe "gekke" dingen af te vragen: hoeveel straten zitten er tussen .... en .... (dan dwing je jezelf een soort plaatje in je hoofd te maken) er zijn ook allerlei programma's voor de computer te koop maar het kan dus ook met huis-tuin-keuken dingen

Door dagelijks te blijven oefenen. Kijk eens op deze site; http://breintrainer.plusonline.nl/games.html Klik op het rechtervakje boven bij mijn training en registreer je eerst. Je krijgt zelfs een persoonlijke virtuele coach die je begeleidt en je vorderingen bijhoudt. Je kunt ook gericht die delen trainen waarin je minder goed bent en deze verbeteren. Juist, door deze te trainen.

Ik ben bv liefhebber van woordspellen. Op mijn werk doe ik samen met een collega vrijwilligger elke dag een cryptogram. En natuurlijk wil je beter zijn als je collega. Hij is een echte puzzelaar. Maar samen kom je verder. Je blijft denken. Maar eigenlijk alles waar je hersenen actief mee bezig zijn is goed. Dus gymnastiek voor je hersenen.

Muziek maken schijnt ook je brein op vele manieren te stimuleren.

Braintrainer op de nintendo ds

Veel varieren ipv gewoontes hanteren. Andere route nemen, eens met je andere hand schrijven, dingen in een andere volgorde doen, etc.

Ik heb laatst een artikel gelezen over wat goed is voor je hersenen en het beste is regelmatig bewegen/sporten. Klik even op de link hieronder:

Door elke dag oefeningen te doen op deze site.. www.neurocampus.com

Je hebt daar verchillende programma's bijv. op je ds,

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100