Als mensen zwart wit zouden zien, wat zou er dan nu niet zijn?

Toegevoegd na 2 minuten:
Behalve kleur.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je zwart wit zou zien dan zouden de kleuren volgens mij nog steeds bestaan, alleen zou je ze niet kunnen waarnemen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie!
En moeilijk te beantwoorden.. het is volgens mij niet alleen dat kleuren handig voor ons zijn. Ik ben benieuwd naar de antwoorden (skip de i-phone antwoorden..)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies (mbt laatste zin.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleurlingen, kleurloos "gewetens-mens', in een zwart/wit vol leven
zonder Apartheid, discriminatie, fas- en rascisme?!

Antwoorden (17)

Kleurtv xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een blauw oog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Auw! Op m´n bruine een elleboog
Het eerste wat in mij opkomt:! Kleur!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kleurpotloden, chromatografie, kleurenblindheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super!!
Wat mij te binnen schiet als ik alles alleen in zwart wit zou kunnen waarnemen is het verkeer.
Denk aan stoplichten, bepaalde verkeersborden..

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je kijkt naar de rollen van kleuren in ons leven:

- Kleuren hebben ook dikwijls een bedoeling: een banaan wordt geel als hij rijp genoeg is om opgegeten te worden.
- Kleuren geven ons informatie en ze zijn nog mooi ook.
Een bepaalde manier van iets mooi vinden is weg.
- Kleur is een natuurkundig verschijnsel. Hoe kleuren ontstaan is niet zo makkelijk uit te leggen. Wanneer licht ergens opvalt, wordt het gebroken en gedeeltelijk gereflecteerd. Wat naar ons oog wordt teruggekaatst, zien wij als kleur. Wanneer zonlicht bijvoorbeeld op een driehoekig prisma geslepen stuk glas valt, dan zien wij tegelijk alle kleuren die voor het menselijk oog zichtbaar zijn.
- Er zijn stoffen die heel mooi kleuren absorberen, deze noemen we kleurstoffen. Vroeger gebruikte de mens deze kleurstoffen voor zijn rotsschilderingen, nu gebruiken we ze voor vele andere zaken.

Al deze dingen vallen dan op een bepaalde manier weg.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je kijkt naar de rollen van kleuren in ons leven:

- Kleuren hebben ook dikwijls een bedoeling: een banaan wordt geel als hij rijp genoeg is om opgegeten te worden.
- Kleuren geven ons informatie en ze zijn nog mooi ook.
Een bepaalde manier van iets mooi vinden is weg.
- Kleur is een natuurkundig verschijnsel. Hoe kleuren ontstaan is niet zo makkelijk uit te leggen. Wanneer licht ergens opvalt, wordt het gebroken en gedeeltelijk gereflecteerd. Wat naar ons oog wordt teruggekaatst, zien wij als kleur. Wanneer zonlicht bijvoorbeeld op een driehoekig prisma geslepen stuk glas valt, dan zien wij tegelijk alle kleuren die voor het menselijk oog zichtbaar zijn.
- Er zijn stoffen die heel mooi kleuren absorberen, deze noemen we kleurstoffen. Vroeger gebruikte de mens deze kleurstoffen voor zijn rotsschilderingen, nu gebruiken we ze voor vele andere zaken.

Al deze dingen vallen dan op een bepaalde manier weg.

Toegevoegd na 6 minuten:
^Sorry voor het dubbel neerzetten, waarschijnlijk net iets fout gegaan. :/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gekleurde m&m 's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
M&m's <3
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha. grappig nadat ik de plus gaf bedacht ik me dat er waarschijnlijk alsnog disco's zouden zijn, omdat je wel de flitsen en dergelijke kunt zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal gelijk!
Kleurpotloden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een regenboog dan zou et gwn een boog zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moest er even over nadenken. Het zou inderdaad een boog zijn waarvan we de kleuren niet zouden zien. Echter zouden we waarschijlijk alsnog acherhalen dat die boog onstaat door regen. Dus zou hij denk ik gewoon regenboog blijven heten. en de boog blijft zoiezo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja nu ik erover nadenk was er best wel een domme reactie XD want de regen in regenboog omvat de kleur helemaal niet
Er zijn nu al 'kleuren' die we niet kunnen zien..
Infra rood, uv etc.

Mis jij ze?

Ik denk dat als we zwart wit zouden zien (als honden) we kleur niet zouden missen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou de voedsel industrie er anders uitzien. Een rode saus over de pasta blijft rood maar dan kunnen de toegevoegde kleurstoffen weg gelaten worden omdat we het verschil niet zien. En dat geldt voor alles wat je kunt eten. ADHD bestaat dan volgens sommige mensen ook niet meer omdat vooral kinderen extreem druk worden van die toegevoegde stoffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gedachtengang is goed. ah en ik zie ook dat er geen Iphone onder je antwoord staat. dat verklaart het LOL ;P +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:) ze bestaan: volwassenen met een iPhone. LOL.
gekleurde wasmiddel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd
Ik denk dat de mens niet meer zou bestaan.
Als je -even uitgaand van de prehistorie- in een bos rondloopt en je ziet enkele grijs zwart en wit. Dan zie je ook niet de bruine wolf die daar op je afsluipt. Dat is dan veels te moeilijk te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn negatieve banksaldo (rode cijfers)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geniaal. +
De kleuren blijven zoals ze zijn, het waarnemen zal alleen licht en donker zijn, maar wat er dan niet zou zijn, hmm misschien gaan we de mensen in zijn natuurlijke kleuren zien...dus geen leugens meer maar meer wie we echt zijn.

Dit antwoord komt zomaar in me op dus vandaar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scheikundelessen, mensen zouden de stoffen niet meer van elkaar kunnen onderscheiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de lessen zullen er nog steeds zijn, maar bepaalde technieken zouden er niet zijn
Kijk niet wit, kijk niet zwart,
Kijk niet Zwart/Wit.
..maar heel de kleur van je hart!

Shout-out naar ADHD, Brainpower, en keurig Frank 'flow' maar.. !